Web Analytics
Jump to content

NPD BK Butler Tube Driver.

Mills Kaviar

Recommended Posts

Slo på stortromma og bestilte meg en spjut ny Butler Tube Driver. Vet jo ikke hvor lenge han kommer til å lage de, så benyttet sjansen nå som han hadde 10% off. I tillegg fikk jeg med NOS YUGO rør, som ifølge han selv er det Eric Johnson foretrekker.

I og med at det er amerikansk kontakt på den, så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre. Er jo to alternativer:

1. Klippe ledningen og sette på en norsk kontakt.

2. Prøve å få tak i en overgang.

Er usikker på om jeg vil klippe ledningen og bytte kontakten. For jeg tenker kanskje at det er lettere å selge den hvis den er original(?)

bilde_zpsf68aacbb.jpg

Nei, jeg skulle tro det går fint, men ble litt i stuss her. Skulle tro det er powerampdelen i en amp som må ha last, og Tube Driven er vel å regne som som preamp . På litt tunn is, så ikke ta det for helt god fisk;-)

Bare et kort spørsmål her. Siden den har amerikansk kontakt; er den da beregnet for amerikansk spenning (120V)?

Vi har her i Norge 230V i veggen. Og hvis man kopler amerikansk 120V inn på vårt 230V så ryker pedalen!

I så fall må man kjøpe en adapter på Clas som transformerer 230V til 120V, og den har amerikansk inngang så du slipper å klippe noe.

EDIT: Glemte å gratulere med fin ny pedal :)

Edited by Hank Annicke Noe

Bare et kort spørsmål her. Siden den har amerikansk kontakt; er den da beregnet for amerikansk spenning (120V)?

Vi har her i Norge 230V i veggen. Og hvis man kopler amerikansk 120V inn på vårt 230V så ryker pedalen!

I så fall må man kjøpe en adapter på Clas som transformerer 230V til 120V, og den har amerikansk inngang så du slipper å klippe noe.

EDIT: Glemte å gratulere med fin ny pedal :)

Jaja :) Er ikke heeelt grønn :P Jeg ba om å få bygget den i 230-240v, noe som ikke var noe problem, men alikevel pleier han ikke inkludere europeisk kontakt. Var å kjøpte adapter på Clas igår. Fikk tatt en liten test direkte i lydkortet med Guitar Rig, men blir noe helt annet å få den i forsterker. Gleder meg til å teste i ettermiddag :)