Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofon?


Anbefalte innlegg

Shure SM-58 er industristandarden, og om en skal anbefale èn mikrofon til opptak av el-gitar, vill det vel blitt den. Det er definitivt en trygg og god start,- om du ønsker noe utenom det vanlige finnes det hauger av informasjon om dette rundt omkring på internett - det er bare å søke seg frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en preamp om lydkortet ditt ikke har dette innebygd.

SM57 har jeg hørt blitt omtalt som en noe "one trick pony", og ikke alle liker lyden. Men slik er det jo ofte ;-)

Selv fikk jeg anbefalt en Studio Projects B1 er theMuth|n. Veldig bra allround mikrofon med tanke på prisen. Søk litt her på forumet så kan du lese hva som har blitt sagt om den.

Forøvrig kan du jo sjekke ut dette jeg selger. Funker veldig bra til opptak, og er ikke minst prisgunstig. http://forum.gitarnorge.com/viewtopic.php?t=5242

Kom gjerne med et bud om du syns prisen er i det stiveste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en rimelig mixer med innebygd mic forsterker, de koster omtrendt det samme som hvis du bare skal ha mic preampen. Dette er nødvendig fordi gode studiomicer trenger fantom mating.

SM57 er helt kurant, men jeg vil anbefale en Røde nt1000 eller Røde nt1a. disse koster bare rundt 2000,- og du får en mic som låter som den koster 10,000,-

Selv har jeg en Røde NT1000. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.