Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte pickupring på Epiphone Les Paul Junior?


Siss29

Anbefalte innlegg

Er det en avansert operasjon? Jeg har en sort Les Paul Junior. Denne har en kremfarget pickupring. Jeg ser for meg at det hadde blitt mye finere med sort pickupring på denne, iogmed at ikke noe annet er kremfarget på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er langt fra det vanskeligste du kan gjøre, og langt fra noe hokus pokus. Du skrur ut de fire hjørneskruene, slik at pickupen følger med ut og du slipper og rote rundt nede i gitaren etter fjærerne som er festet på de to skruene på kortsidene. Deretter skrur du ut de nevnte skruene på kortsidene, skrur inn pickupen på den nye pickupringen, og skrur den ned i gitaren. Tar ca 10 minutter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, må hele pickupen opp altså? (Livredd for å kødde til ting) Hadde håpet den bare var skrudd fast rundt der :P

Så de skruene i midten, nærmest pickupen er skrudd fast til selve pickupen altså?
Hvordan i alle verden vet jeg hvilke pickupringer jeg kan bruke da? Ser www.gitarist.no har flere forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du kommer til å kødde til noe trenger du ikke være redd for. Det eneste du skal tenke på, er at du ikke røsker opp og ut pickupen når den fortsatt er fastmontert i pickupringen, men tar den ut sånn nogenlunde forsiktig, så er det ingenting som kommer til å gå galt. :)

Du skal ha en flat, høy. Klarer ikke se noen på gitarist utenom et sett med en høy og en lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren må vel gjerne være uten strenger når man gjør dette da? For man får vel ikke akkurat lirket dette ut uten :P

Helt klart en fordel å ta av strengene ja. Det går ved å slakke strengene og lirke og lure litt, men det er uansett like greit å skifte strenger når du først holder på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du kommer til å kødde til noe trenger du ikke være redd for. Det eneste du skal tenke på, er at du ikke røsker opp og ut pickupen når den fortsatt er fastmontert i pickupringen, men tar den ut sånn nogenlunde forsiktig, så er det ingenting som kommer til å gå galt. :)

Du skal ha en flat, høy. Klarer ikke se noen på gitarist utenom et sett med en høy og en lav.

Den passet ikke. Var lavere enn den orginale, hadde mindre helning og dessuten var det for kort avstand mellom skruene (langside) :(

Noen som vet hvor man kan få tak i slike pickupringer som passer Epiphone Les Paul Junior? Enten i krom eller i svart.

Og skal selve pickupen skrues fast i denne ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den passet ikke. Var lavere enn den orginale, hadde mindre helning og dessuten var det for kort avstand mellom skruene (langside) :(

Noen som vet hvor man kan få tak i slike pickupringer som passer Epiphone Les Paul Junior? Enten i krom eller i svart.

Og skal selve pickupen skrues fast i denne ringen?

Det beklager jeg, var helt sikker på at de hadde samme mål, var ikke meningen å få deg til å kjøpe noe du ikke får bruk for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beklager jeg, var helt sikker på at de hadde samme mål, var ikke meningen å få deg til å kjøpe noe du ikke får bruk for...

Det var jo helt og holdent min egen feil, som tok en sjanse og bestilte fordi jeg var utålmodig :P

Hadde jeg lest litt nøyere på siden, så hadde jeg jo sett at både høyde, skråning, kurving osv osv varierer masse på disse pickupringene.

Fant ett sted hvor de selger Epiphone pickuprings. Men det varierer vel der i mellom og. For det ser ut som de andre modellene har ringen montert oppå plekterbrette?

Jeg skal være smart og være helt sikker på at de passer neste gang jeg bestiller noe :P

Og jo mer jeg ser på den cremefargete, jo styggere synes jeg den blir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.