Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål ang. strengeskifte på akk. gitar.


Martin_Foss

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at dette burde jeg egentlig ha visst. Har spilt kassegitar i snart tre år, og skiftet strenger på den en rekke ganger, men mistenker at jeg gjør en liten feil..

Den kula som sitter i enden av strengen: Skal den festes nederst på pinnen, eller oppunder lokket på gitaren??

Vet det er et dumt spørsmål, men jeg har alltid pleid å feste den oppunder lokket, og har en sterk mistanke om at det er feil. Fint hvis noen kunne bekrefte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehmn, jeg satser bare på at det sitter fast slik at den pinnen ikke kommer opp.. fordi når strengen strammes så dras den vel på plass der den skal være av seg selv? er da ikke så mange måter den kula kan sitte fast på..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehmn, jeg satser bare på at det sitter fast slik at den pinnen ikke kommer opp.. fordi når strengen strammes så dras den vel på plass der den skal være av seg selv? er da ikke så mange måter den kula kan sitte fast på..?

Det trodde jeg og.. Men opplevde flere ganger at strengen plutselig "løsnet" når jeg drev og strammet. Etter det har jeg begynt å rett og slett stikke hånda nedi hullet, og forsikre meg om at kula sitter oppunder lokket.. I og med at det er et lite spor i pinnen, lurte jeg på om det egentlig var meningen at strengen skulle ligge i dette sporet.. men i følge en engelskspråklig side jeg fant via google at kula visstnok skal sitte oppunder lokket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.