Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Egen strømforsyning til pedaler VS. strømforgreining.


kalli

Anbefalte innlegg

Hei! Prøvde søke opp om det hadde vært noe spørsmål om dette før, men var vanskelig å finne (mulig jeg suger på å bruke riktig søkeord).

Spørsmålet er altså om det kan være like bra med en strømforgreining ala OneSpot som med en egen strømforsyning ala Fueltank.

Er klar over at om det er mange pedaler er det klart best med strømforsyning. Jeg har for tiden bare 6 pedaler på brettet mitt å tenkte da det kunne være like greit med en OneSpot med 8 strømkabler til. Bruker det allerede til mine fem (har bare fem kabler også, så den sjette pedalen går på batteri), og funker bra. Men er det noe som kan ødelegge pedalene, eller er det like greit så lenge man har mindre enn åtte pedaler?

- Kalli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ødelegger ikke pedalene, men du KAN få en del mer støy enn med en strømforsyning med isolerte utganger. Dette kommer an på en hel rekke faktorer, så det er vel egentlig bare å prøve... Er visst en på forumet her som får MER støy med isolerte utganger også, så YMMV :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de bedre? IKke prisen jeg så på, du får dem billigere f.eks. her: http://www.amazon.com/BBE-Charger-Output-Performance-Supply/dp/B001DL6W0W

Og BBE er ikke akkurat kjent for å lage billig dritt.

Bedre vet jeg ikke om de er, men halv pris er alltid bedre for min del så lenge jeg vet at ting gjør jobben i lassevis :) BBE er vel heller ikke mest kjent for strømforsyninger, noe Cioks er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar! :) Da kan det virke som jeg kan klare meg med daisy chain hvertfall fram til jeg får råd til større pedalbrett og en ordentlig strømforsyning :)

Bare å fortsette å diskutere strømforsyninger om noen lurer på mer. Jeg fikk i hvertfall noen gode tips ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kanskje skjønner av svarene fra Aph og Sarge, så handler dette egentlig om hvorvidt du kjenner behovet ditt, eller om du vil finne deg en bankers løsning som dekker ethvert behov. Flere multieffekter krever fra 100 til 200 mA. Noen eldre pedaler skal ha 12 eller 18V, mens de fleste nyerer stompboxer klarer seg med 9. Ække lett serru... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kanskje skjønner av svarene fra Aph og Sarge, så handler dette egentlig om hvorvidt du kjenner behovet ditt, eller om du vil finne deg en bankers løsning som dekker ethvert behov. Flere multieffekter krever fra 100 til 200 mA. Noen eldre pedaler skal ha 12 eller 18V, mens de fleste nyerer stompboxer klarer seg med 9. Ække lett serru... :D

Tydeligvis litt å tenke på ja! hehe.

Kommer litt an på lommeboka også... Den er nesten like vanskelig :P Mye forskjellige priser på de forskjellige modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBE er vel heller ikke mest kjent for strømforsyninger, noe Cioks er...

BBE er i USA i profesjonelle kretser kjent for signalbehandling av lyd til lyd- og filmstudioer, og bruker den teknologien i stompbokser og sceneutstyr, også. Strømforsyninger begynte de å lage fordi det var så mange dårlige med støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.