Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oslo Metal Alliance


Christopher S

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

2u7m54w.jpg

Oslo Metal Alliance er endelig i full gang, og vi kjører kickoff fredag 17. januar på vår faste bastion Skuret, i Oslo!
Det blir månedlige konserter hver fredag i måneden (med mindre noe dukker opp), med konserter fra det beste Stor-Oslo har å tilby av hard rock og metall; i tillegg blir det usaklig koselige priser i baren med 48 kr pilsen og 76 kr for Captain Morgan+Cola!

Les hos Pyro det som er å vite!
http://p3.no/pyro/metalfolket-i-oslo-samler-seg/#more-31455

Første konsert består av the Farmhouse Killings, To Cast a Shadow og Pigeon Lake - en trio som bør kunne fylle ørene dine med et eller annet du liker, uansett sjangerpreferanse! Det er også hele poenget med Oslo Metal Alliance - samle folk med sans for hardere musikk, skape samhold og lage en plattform for hard rock og metall til å blomstre!

Jeg håper noen her inne er enige om at dette er et godt tiltak, og ser frem til å se mange av dere i fremtiden!
Her er en link til første arrangementet!

https://www.facebook.com/events/263847173763708/?ref_dashboard_filter=calendar

Vi sees og vel møtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale dere å ikke gå i samme felle som mange av lignende felleskonsert-initiativ går i, og det er å alliere dere med venues som veit at slike initiativ går dukken kjapt og bruker det som en kjapp cash grab. I tillegg burde man holdt seg for god til å sutre over at størsteparten av metalmiljøet i norge misliker camoshorts-segmentet. Man er ikke kompis med en annen bare fordi begge hører på band med vrenggitar.

Det står heller ikke bedre til med den andelen av metal andre steder i Norge, vet ikke hvorfor i all verden Bergen nevnes som bedre enn Oslo på det feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, skulle selvfølgelig ha forstått at "trange bukser og bartevoks"-segmentet og "møkkete olavest med Slayer-patch"-segmentet selvfølgelig ikke vil ha noe av at metallband som høres ut som de har spilt inn skiva si etter 1987 får noen muligheter. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jo det er rimelig spesielt at det første som skjer når vi forsøker å få til noe positivt er at det blir masse drittkasting og synsing om hva slags avtale vi har gjort med Skuret.

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rett på hipsterargumentet. Bra jobba. Det er intetsigende og kan brukes begge veier. Jævla modent.

Omtrent like modent som din antagelse vedr. Oslo Metal Alliances avtale med Skuret... og like modent som ditt syn på andre mennesker. Tenk om en du har noe til felles med viser seg å være en likanes kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må jeg si at det er leit hvis camo/metalcore-kommentaren havnet skeivt, men i Pyro-intervjuet så nevnes jo metalmiljøet i Trondheim og Sandnes som noe å se opp til, og da regnte jeg selfølgelig med at siden dere nevnte trøndercore, så var det dette som ble modellen. For det andre, er det jeg nevnte om Skuret ikke noe jeg vet spesifikt, men jeg uttalte meg generelt om hvordan slike saker pleier å ende. Det at dere reagerer med å komme med personkarakteristikker er faen meg spinn hakkende gærent for noen som forsøker å arrangere noe. Dere må lære dere å ta kritikk, og å utnytte muligheten til å svare på kritikk med å formulere dere i positive ordlag. Dette vet jeg fordi jeg var i min tid med på å stifte Sandnes Rockeklubb og satt som nestleder der i to år og vi fikk masse skyts for å arrangere for snevre konserter, men vi holdt ut og de som driver nå greier å holde konserter jevnlig med små og mellomstore artister. I tillegg jobber jeg som lydtekniker i Bergen og se arrangører av slike arrangement nesten gå gjennom lokaler som gjennom ei svingdør, der de ender opp tusenvis av kroner fattigere og ikke en eneste erfaring rikere. Jeg kommer med velmenende råd om hva jeg selv opplever skjer med arrangører som dette, og dere går på person. Det er kanskje noen andre som burde se seg selv i speilet, jävlare.

Edit: Pro tip: Aldri klag over publikum. Pyro-artikkelen tegner dette som et syte-over-publikums-initiativ, og det er dere ikke tjent med.

Endret av BlueGrot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, I norge har man jo for gudsskyld ikke lov å klage over det som er galt med noe... Du må ta å lære deg å gi konstruktiv kritikk, for de første postene dine ser ut som et angrep på "stiftelsen". Nå vet jeg og at drivkraften bak dette her fra Skuret sin side er et av de største metall-hjertene Østlandet har å oppdrive, og når de oppererer med de øl prisene der og gratis inngang så ser jeg ikke på dette som noe de prøver å cashe inn på.

Oslo Metal Alliance er nettopp det, en METAL-allianse, så ikke driv å trekk inn sjanger-forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.