Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Zoom 3000 effektbrett


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Kult! Jeg har et sånt et sted. Et eller annet sted. Det er over ti år siden jeg har hatt det plugget opp, og tviler på at mitt fremdeles funker, så jeg har egentlig ikke noe konstruktivt å bidra med ;-) Får nesten en nostalgisk tåre i øyekroken ved gjensynet ;-)

De fleste preset'ene mener jeg å huske var ganske ekstreme, så tipset mitt er vel å eksperimentere med litt mer moderate verdier på de forskjellige innstillingene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å si at effektbrettet ikke er brukandes. Bare at fabrikkinnstillingene er litt ekstreme. Ved å skru litt på de blir de fort mer anvendelige i den virkelige verden, og ikke i leketøysverdenen til ingeniørene som har designet den og vil vise hva den er god for på full gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Brettet fungerer hvertfall - men syntes vel ikke akkurat det er støysvakt...hehe..og det låter litt "hardt"..

Blir nok til at jeg kun bruker delay og volum-pedalen på det så lenge det fungerer.

Noen som har erfaring med Boss ME-25? Så jo praktisk ut med tanke på at men kan tanke presatte effekter fra usb..koster bare 1400 å ca..men hvordan er lyden kontra zoomen jeg allerede har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke uttale meg om ME-25 mot zoom, da jeg aldri har prøvd Zoomen, men har ME-25 selv. Brettet er helt greit det. Jeg bruker det til øving hjemme med hodetelefoner. Det jeg synes er det beste er amp simuleringen. Det finnes flere brukbare modeller, og du kan få brukbar lyd ut av brettet når du lærer deg å "tweake" brettet. Effektene er i grunn greie, men du hører at de er litt "digital". ME-25 er som sagt mye lyd og effekt for pengene, men jeg hadde ikke ville brukt det til annet enn hjemmebruk da jeg synes det er litt for begrenset (dette er seffølgelig min subjektive smak). Har selv sett litt på Line6 POD HD500, synes denne virker lovende. Litt dyrere, men virker som litt mer kvalitet på lyd kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags overdrive-lyd liker du, da? Litt mild for å rufse til, eller noe mer hårete? Vurdert fuzz? Delay finnes det en del forskjellig, du klarer deg nok lenge med en streit digitaldelay hvis du ikke har spesielle preferanser. Men jeg ville kanskje allikevel sjekka ut noe som en EHX Memory Man, bare fordi den er kul.

Også kjekt om du sier sånn ca. hva du er villig til å pedale for en pedal.

Edit: Betale *

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du få mye fett, spesielt hvis du sjekker på bruktmarkedet!

Overdrives du kan kikke på f.eks. er Fulltone Fulldrive, Catalinbread Dirty Little Secret, Xotic BB, eller Maxon OD9. Finnes mange flere der ute, dette er bare noen av de jeg kjenner til, sikkert lurt å stikke til en butikk eller to og teste litt.

Angående delay bør du finne ut om du vil ha digital eller analog. Jeg bruker selv en Retro-sonic delay og er veldig fornøyd med den, har også vært fornøyd med EHX Memory Man og Memory Boy i diverse inkarnasjoner. Alle disse er analoge. Jeg ville også kikka på T.C electronics digitale delays, Flashback er en søt sak.

Reverb har jeg vært veldig fornøyd med tc electronic Hall of Fame, kjører Mini-versjonen nå. Har også fått fin lyd med T-Rex sin tonebug.

Sjekk litt rundt på Youtube for å høre lydeksempler, se hva du liker.

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.