Web Analytics
Jump to content

Feilsøking partscaster

Recommended Posts

Jeg driver nå å setter sammen en partscaster (Stratocaster). Jeg har stort sett satt sammen alt, jeg bare venter på skruer til å feste pickguarden til kroppen. Men jeg tenkte jeg skulle prøve elektronikken og loddingene mine før jeg får skruene og der ser det ut som om det er et problem. Bridge og middle pickup ser ut som om de virker som de skal, men det kommer ikke noe lyd ut av neck pickupen. Jeg har gått over skjema igjen og målt litt med multimeter. Det ser ut som om loddingene er som de skal være pickupen er koblet til jord og pickupswitch som den skal. Når jeg måler "inni" pickupswitchen så er neck pickup koblet til hovedkoblingen når switchen er satt i riktig posisjon.

Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan feilsøke videre? Det er Fender Noiseless pickups jeg har satt inn hvis det skulle spille noen rolle.

Anders

Takk for gode tips

Ser ut som om det var en av de tynne ledningene som kommer ut fra pickupen som vel er de som er snurret rundt magneten som var løs. Jeg fikk skjøtet den med en stålbit fra et diodebein. Nå er det lyd fra alle posisjoner av pickupswitchen. Da er det bare å vente på skruer til pickguarden og glede seg til å få prøvd den skikkelig.