Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen m/god kjennskap til Orange amps?


Z0S0

Anbefalte innlegg

Byttet for noen år siden ut min Marshall topp med en Orange Tiny Terror (15w), som har fungert bra på små klubbscenet o.l., men i helgen spilte vi på en større scene, hvor Tiny'en ble litt for svak, og jeg var heldig og fikk lånt en Orange AD 30 (en kanals). Den låt kuler og krutt, men den er jo desverre gått ut av produksjon og dermed vanskelig å få tak i.

Så derfor mitt spørsmål.. Mange sier at AD30 i to-kanalsversjon ikke låter like fett (eller likt) som den med en kanal.. Vet noen noe mer om dette, og evt hvilken annen model i salg som kan erstatte den gamle AD30'en?

Endret av Z0S0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte ut kabinettet med større kabinett hvis scenen er større?

Ellers så ville jeg sjekka ut Rocker30, Dual terror, og Thunder30, og Thunderverb50. Eller har du kanskje vurdert noe så enkelt som Bad Cat Unleash til din tiny terror? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar så langt. Skal sjekke ut de andre Orange variantene. Har testa andre modeller før uten at jeg fant noe som låt helt som Tiny Terror. Brukte Marshall 4x12 kabinett, mikket opp, men AD30 låt helt klart best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har använt TT på många olika scener och som regel är det de minsta ställena, där man inte mickar upp och inte har monitorer, som är problemet. Stora scener brukar vara bättre utrustat och ha bättre lydmän/damer så där pleier det inte å vara ett problem.. men mera krutt å gå på är ju aldrig fel :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar så langt. Skal sjekke ut de andre Orange variantene. Har testa andre modeller før uten at jeg fant noe som låt helt som Tiny Terror. Brukte Marshall 4x12 kabinett, mikket opp, men AD30 låt helt klart best.

Marshall-kabinetter (siden de som regel ikke har V30-elementer) har en tendens til å kutte dårlig igjennom live, med mindre du har en amp med veldig kraftig lyd i 1-3k Hz registeret. TT er ikke så distinkt der som AD30 (etter min erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Christopher S, det var muligens noe sånt jeg opplevde. Jeg hadde både TT og AD30 koblet opp mot hver sin Marshall, så det gav en god mulighet for A/B testing. Volumet i seg selv var ikke noe problem (det var mye monitor å gå på). Men AD30 sparket likevel mer. Pga høyden under taket og stedets størrelse (ca Rockefeller), så ble det "naturlig" å spille noe høyere enn på mindre scener (uten at det gikk utover noe eller noen). Så det var muligens derfor AD30 kom mer til sin rett.

PS Mener Jimmy Page brukte AD30 på Zeppelins reunionkonsert på O2 stadium forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@siimen Takk for tips om Bad Cat Unleash. Morsom sak, en slags omvendt power brake..

Du har to i en her, denne saken er også en attenuator så den kan brukes både til å forsterke og redusere effekten fra forsterkern din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.