Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul Junior - Helt håpløs?


Siss29

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært litt facinert av gitar og gitarspilling, men nok aldri hatt det store talentet. Jeg hadde for en 6-7 år siden en stratocaster kopi kjøpt på det lokale samvirkelaget (ja det er sant :P), men oppgraderte til en Ibanez Les Paul og en Vox 30 watts forsterker. Hobbyene mine er skiftende og gitaren og forsterkeren ble solgt og jeg kjøpte meg fotoutstyr i stedet.
Ved oppdagelsen av Xbox-spillet Rocksmith ble dog interessen vekket igjen. Men siden jeg nå har fire unger, er ikke verken tiden eller økonomien til stede for å legge masse penger i dette. (Jeg har forresten en Roland Microcube forsterker etter forrige gang), så jeg lurer på å kjøpe pakken med Epiphone Les Paul Junior og spillet. Men er denne gitaren helt håpløs, eller er den helt grei? (Sammenlignet med Stratocaster kopien min som må stemmes på nytt i løpet av få sekunder, er den sikkert uansett bra :P)

Ja det finnes helt sikkert mye bedre gitarer, men her må det jo som sagt taes hensyn til bruken. Kun for moro skyld her hjemme og med Rocksmith spillet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Rocksmith trenger du ikke gitarforsterker i det hele tatt. Du skal koble gitaren til PC-en/konsollen, og det er det.

Har du ikke Rocksmith fra før, må du sørge for å kjøpe versjonen der kabel til pc/konsoll er inkludert. Bruker du konsoll, bør du ikke bruke hdmi for lydoverføring, men vanlig audiokabel. Da får du mindre latency, altså forsinkelse på lyden fra du slår an en streng til du hører lyden du spiller.

Rocksmith 2014 er veldig bra, har kjøpt det selv, og det er utrolig moro.

Som du har funnet ut, så er gitarer med en laber kvalitet ofte belemret med problemet at de ikke holder seg stemt. Da er de rett og slett ubrukbare. Epiphone junior har jeg aldri prøvd, så jeg overlater til noen som eier en å svare på det.

Det kan tenkes at man med enkle grep kan gjøre at din starfire holder stemmingen mye bedre. Da må man ev. kikke på den, og "innersia" er en for upresis stedsplassering til at jeg kan avgjøre om jeg kan bidra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at man ikke trenger forsterker til spillet. Nevnte bare at jeg hadde en for vanlig spilling. :)

Ellers har jeg en liten forkjærlighet for Les Paul type gitarer. Derfor jeg vurderte å kjøpe Rocksmith i en Guitar Bundle. Regner med at denne pakken inneholder alt jeg trenger.(Fant den på Coolshop til 1349 inkl frakt, men får ikke til å linke til den) Skal jeg være ærlig, så tror jeg uansett denne er bedre enn min Starsound gitar fra samvirken :D

Jeg bor forresten i Kristiansund.

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si noe om gitaren du har sett deg ut, men bare min erfaring med gitarer til Rocksmith...

Bruk for all del en gitar uten tremolo av noe slag! Jeg holdt på å kaste både Rocksmith og PS3 ut av vinduet da jeg ble stående fast på tuning av gitaren! Ikke tale om at min Stratocaster ble godkjent der, tynn E viste midt i blinken, men likevel ikke godt nok for spillet!

Hentet Les Paulen, null problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen kjøpte en Epiphone LP jr for noen år siden. I forhold til pris er det en overraskende god gitar. Stabil, om enn ikke shredde tynn hals. Greie, men ikke ekstremt gode stemmeskruer. Litt problemer med tonepotmeteret men gitarmessig veldig bra. Jeg har ikke gjort noe med den for å øke spillbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for spillet med den Epiphonen da. Er uansett ikke interessert i å bruke så masse penger på dette, da det helt sikkert ikke blir så mye tid til overs med 4 unger (og to av de på bar 1 og 3 år) :P I tillegg er det en av gutta på 11 år som er litt gira på å prøve seg, så da er det greit nok med den pakken med alt i. Og så fikk jeg akkurat finansiert den ved å selge ett av speilrefleksene mine (ikke det beste nei :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med en Les Paul Junior som var med i guitar bundlen. Virker nå helt grei den, det lille jeg har prøvd i dag :P

Men Rocksmith var nå iallfall veldig facinerende, om enn ganske stressende, ettersom dem begynte å hyve mer avanserte ting mot en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.