Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Fender Baja telecaster - igjen!


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Jeg har eksperimentert en del med serie vs parallell, ihvertfall, og jeg vil si at det gir to ulike valgmuligheter som er kjekke å ha. Seriekobling i fase er en skikkelig sinnalyd som kan gi deg en del av det som aktive pickups kan gi, mens parallellkobling gir en smooth lyd, litt som en vintage humbucker. S1 (ut av fase) har jeg lite erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Fun fact: Rakk aldri å sjekke denne funksjonen på den forrige Bajasen før jeg solgte den:)

Kanskje jeg digger det og da blir jeg pinade nødt til å selge RS kitet før jeg har fått det!

Franks kjøp og salg sjappe stenger aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

He he:)

Sliter litt med impuls kontrollen ja!

Holdt på å kjøpe en R7 fra bukta i natt...

Men 17 lapper er for mye for min del så jeg skal klare å vente til en dukker opp i Oslo og omegn til min type pris:)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har RS-kit i min Baja, men så har jeg byttet til humbucker i neck også. Komplett elektronikk med pickuper og alt fra Baja'en har jeg flyttet over i min Am.Std. Pickupene er kanskje noe av det beste med Bajaen. S-1 systemet er jeg ikke helt sikker på hva jeg synes om. De fleste "ekstra-konfigurasjonene" er ubrukelige etter min smak.

Når det gjelder nut, har jeg ikke skiftet det på noen av mine gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Gitaren er mottatt! Føles ikke så tung som fryktet, har ikke fått veid den ennå men lover bra så langt. Skal se om jeg får veid den på ett vis i morgen.

Har ikke fått testet den ennå men skal få gjort det i morgen.

Ser bra ut i alle fall så får jeg se om jeg kommer til å beholde S-1 opplegget el røske ut det og bytte med RS kit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.