Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Fender Baja telecaster - igjen!


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Hvis ikke noen her vil ha den så klart!

Hva som er tungt for meg er sikkert helt ok for andre da jeg plages med ryggen og det da ikke skal mye til for at ting blir for tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straten min er en av de beste stratene jeg har funnet, og låter veldig stratty. Den veier nesten 4 kg, noe det virker som endel synes er fyfy.

Synes folk overvurderer betydningen av vekta på elektriske gitarer, da jeg har testa for mange gode og tunge gitarer til å være enig.. YMMV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er dette S1 switch greia på Bajan? Har ikke satt meg inn i dette ennå men den funksjonen forsvinner vel rimelig kjapt når jeg får satt inn dette i den:

Bajaene har fireveis switch og knapp på volumpotten for å koble om til "ute av fase" fireveis switchen er koblet slik: bridge, bridge og neck i serie, neck. Bridge og neck i parallell. Så vidt jeg husker kommer den med cts pots og jeg ser ikke noe grunn til å bytte de ut.

Det eneste jeg har gjort med min er å skjerme den, da den støyet litt mye for min smak.

Bajaene har også ganske feit hals, noe som drar opp vekta litt.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Dumt spm men kan man beholde switch systemet intakt selv om man bytter pots og cap? Selve pickup switchen må man vel la stå igjen.

Eller vil en doc kunne bytte den også og bare wire om men samtidig ha funksjonen intakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke beholde switchingsystemet (S-1), men bryteren kan fint sitte igjen. Da får du

1) Bridge

2) Bridge + neck parallell

3) Neck

4) Bridge + neck serie

Med S-1 får du mulighet for phase-out når pickupene kombineres.

Jeg hadde ikke giddet å bytte ut wiringen i gitaren. Er kanskje ikke alle kombinasjonene som er like anvendelige, men kult å ha i bakhånd.

For meg så er det store ankepunktet ved Bajaene nettopp vekten som har det med å være litt i overkant av hva en Telecaster bør veie. Det er ikke moro når en Telecaster, som i utgangpunktet bør være relativt lett (min Musikraft/MJT veier 3.1 behagelige kilo) veier rundt det en ikke veldig lett Les Paul kan veie (4,5 kg +).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.