Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har handlet her?


mrwarensemble

Anbefalte innlegg

Tipper han er helt kurant å deale med, men jeg syns verdisettingen på instrumentene er litt vel mye i forhold til hva han mener de er verdt og ikke hva markedet faktisk tilsier at reell pris er... Man kan ikke påstå at han er videre konkurransedyktig i hvert fall, men han er kanskje ikke avhengig av å få butikken til å gå rundt?

Firmaet hans han figurert under 4-5 forskjellige navn. På kjøp&salg på Facebook opptrer han som privatperson (dvs hans eget navn) og det er jeg ikke så sikker på at han hadde turt om bisnissen hans hadde ugler i mosen.

Dritfetegitarer opererer jo også med til tider fantastisk ordlyd i annonsene, men er en seriøs aktør (med også til tider ikke veldig konkurransedyktige priser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet hans han figurert under 4-5 forskjellige navn. På kjøp&salg på Facebook opptrer han som privatperson (dvs hans eget navn) og det er jeg ikke så sikker på at han hadde turt om bisnissen hans hadde ugler i mosen.

At et firma drives periodevis under ulike navn er normalt ikke positivt. At en næringsdrivende opererer som privatperson er absolutt ikke positivt. Å drifte et verksted, gitarmakeri og kjøp og salg for profitt betyr at du er næringdrivende, og opptrer en som privat kan en jo spør seg om han driver med ulovlig skatte-, og avgiftsunnlatelse. Gitt at det skulle være tilfellet (jeg vet ikke, men antar med informasjonen som nettsiden gir meg), burde han dessuten vært vesentlig billigere gitt samme kalkyle fordi han unngår moms (25%) og skatt på fortjeneste (28%).

Om noen finner at tjenestene står på et firma og han opererer ihht. Loven hva angår skatt og avgift, bør en jo spør hvorfor han viser til håndverkerloven og ikke forbrukerkjøpsloven som sier 2-5 år reklamasjonsrett. Hans kundegruppe er forbrukere siden han ikke har spesifisert noe annet. Jeg hadde ikke handlet gjennom denne privatpersonen for å si det slik...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At et firma drives periodevis under ulike navn er normalt ikke positivt. At en næringsdrivende opererer som privatperson er absolutt ikke positivt. Å drifte et verksted, gitarmakeri og kjøp og salg for profitt betyr at du er næringdrivende, og opptrer en som privat kan en jo spør seg om han driver med ulovlig skatte-, og avgiftsunnlatelse. Gitt at det skulle være tilfellet (jeg vet ikke, men antar med informasjonen som nettsiden gir meg), burde han dessuten vært vesentlig billigere gitt samme kalkyle fordi han unngår moms (25%) og skatt på fortjeneste (28%).

Om noen finner at tjenestene står på et firma og han opererer ihht. Loven hva angår skatt og avgift, bør en jo spør hvorfor han viser til håndverkerloven og ikke forbrukerkjøpsloven som sier 2-5 år reklamasjonsrett. Hans kundegruppe er forbrukere siden han ikke har spesifisert noe annet. Jeg hadde ikke handlet gjennom denne privatpersonen for å si det slik...

..... Bra formulert, hvilket forøvrig er hva jeg forsøkte å få folk til å tenke sjøl ...... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne karen har vi moderatorer på forumet vært borte i før.

Det samme har for eksempel Vintagegitar. Ovenfor dem var han så frekk at han opererte under navnet "VintageGuitars" eller noe slikt, og forsøkte å late som om han var bedriften til herr Hast. Er du medlem der, er det bare å bruke søkefunksjonen..

Hvordan skal jeg si det? Vi bor heldigvis i et fritt land, der det er plass til alle. Jeg tror kanskje jeg ville velge en annen butikk, og det har jeg lov til å mene. Det er jeg som privatperson som mener dette, og jeg holder begrunnelsen for meg selv, ut over at følgende sitat fra en e-post gjør at jeg velger å legge igjen pengene andre steder. Ja, jeg har fortsatt originaleposten, jeg sparer på alt.

Og jeg kunne ikke gitt mer faen i kverrulanter som deg. Bry deg om noe annet, når det kommer til gitarer så ligger jeg langt over din liga vedrørende kunnskap.

Plag noen andre din dust!
Best regards / Med vennlig hilsen,
Owner and Chief executive, navnet fjernet, noe han har rett til å få gjort.

Såpass får han tåle, når han tillater seg å kalle meg en "kverrulant" (sic) og en dust. Mine svar tilbake i sakens anledning var særdeles saklige og høflige.

Etter et par kjappe søk i offentlige registre samt litt hoderegning, begynte han sin luthierkarriere i åtteårsalderen. Ikke rart han er flink.

Da vår vi bare håpe at man ikke blir truet med domstol denne gangen. Det skjedde nemlig sist vi kommenterte virksomheten.

Vi har en lang tråd på moderatorforumet om saken, en tråd jeg kunne ha gjort offentlig etter litt rydding, men jeg skal la det være.

Ut over det, er det mulig det er glitrende gitarer han byr fram for salg. Jeg har aldri slått til, selv om den Tekrø-signerte SG-en var litt fristende. SG er jo bare så TNT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ligge unna han her. Han (og hans gitarkreasjoner) er stadig oppe til diskusjon på gear cafe på facebook.

Basicly er fyren en svindler. Eller... Han legger drøyt på annonsetekstene, hevder han er en bedre lutier enn gutta på fender custom shop, mener han har fått lov av fender til å bruke fenderdecaler på hjemmesnekrede greier osv osv.

Tips: ligg unna. Heller ingen vits å kontakte ham da han er svadakongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har Norge fått sin egen Eddie Vegas...

Virker litt fishy hele opplegget ja. Mange lange og lite innholdsrike setninger i de annonsene der.

Ser bla han selger en custom shop Nocaster med vanlig Fender plastikkasse. Det er vel ikke helt vanlig, med mindre man nevner det spesifikt i annonsen som et avvik.

Her ville jeg styrt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den karen vet virkelig hva han snakker om!!!
Se her hva han skriver om 50th Anniversary Stratten han selger:

"Hals: 9.5" radius C profil. 22 frets. Eric Clapton's første valg dette.
Også satin lakkeringsjobben på baksiden av halsen foretrekkes av Clapton og ikke minst Robert Johnsen."

Hvem er Robert Johnsen? Han er tydeligvis bedre kjent enn Clapton.

Kan det være Robert Johnson? Han døde i så fall i 1938.

Og da er det sterkt å vite hva slags lakkering han foretrekker på baksiden av halsen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at det ikke er bare meg som reagerer på denne karen og "bedriften" han driver. Bare det han svarer castor når han stiller spørsmålstegn er beskrivelse nok av denne karen mener nå jeg. Hadde likevel vært kjekt å hørt om noen hadde hatt noe med han å gjøre selv jeg tviler på om de finnes på dette forumet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den karen vet virkelig hva han snakker om!!!

Se her hva han skriver om 50th Anniversary Stratten han selger:

"Hals: 9.5" radius C profil. 22 frets. Eric Clapton's første valg dette.

Også satin lakkeringsjobben på baksiden av halsen foretrekkes av Clapton og ikke minst Robert Johnsen."

Hvem er Robert Johnsen? Han er tydeligvis bedre kjent enn Clapton.

Kan det være Robert Johnson? Han døde i så fall i 1938.

Og da er det sterkt å vite hva slags lakkering han foretrekker på baksiden av halsen.

Han har sikkert eget kallenavn på Eric Johnson, han kjenner han sikkert personlig...

Han må tydeligvis kjenne mr clapton og, og fått utlevert store hemmeligheter! Clapton spiller jo utad på stratter med soft V- hals. Og alle signaturmodellene hans har det. Kult med top secret inside info!

Eeeh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det egentlig relevant å spørre om han kanskje skulle vært rapportert? Hvis det altså er slik at han gir direkte gal info til kjøperne? Jeg for min del vet ikke noe om Johnoson eller Claptons preferanser. Jeg er antagelig ikke aleine om å kunne bli lurt av slike påstander... Jasså, sierru det gitt.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å skrive noe langt om det, men når det gjelder den jumboen som har fått "spesialbestilt" oversprayet pickguard, så kan man jo da spørre seg om hvorfor for eksempel Martin sluttet med det der på åttitallet på grunn av at metoden medførte kostbare garantireparasjoner på masse gitarer. Jeg har ikke vært borte i det der selv, kilden er Jon Ford, en meget anerkjent reparatør i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å skrive noe langt om det, men når det gjelder den jumboen som har fått "spesialbestilt" oversprayet pickguard, så kan man jo da spørre seg om hvorfor for eksempel Martin sluttet med det der på åttitallet på grunn av at metoden medførte kostbare garantireparasjoner på masse gitarer. Jeg har ikke vært borte i det der selv, kilden er Jon Ford, en meget anerkjent reparatør i USA.

Når det gjelder jumboen så tror jeg alt som er gjort med den er gjort hjemme hos han selv. Dette er en stock gitar, og hvis man googler litt så kan man lese mange plasser at pynten på pickguardet forsvinner veldig fort på disse gitarene. At han har pratet med gibson og fått de til å gjøre det ene og det andre for han på en gitar er liksom ikke helt til å tro på
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.