Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips på 7 strengs gitar


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

hei!

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en 7 strenger.

- Budsjettet ligger på opp til 10 000,-.

- Skal ha fast bridge (får utslett av tremolo)

- Skal brukes på et prosjekt der vi skriver låter med type Meshuggah, Fear Factory, Mnemic, Machine Head sound

- Schecter er ikke aktuelt, er lei av gitarer med tykk hals

- Bra byggekvalitet er selvfølgelig et must

- Tror jeg velger å gå for ny gitar på grunn av at det er enklest, Utelukker selvfølgelig ikke brukt, men ser at bruktmarkedet ikke flommer over av brukte 7 strengere. Har lyst å prøve før jeg kjøper.

Har vurdert LTD M-1007, LTD MH-417. Ser at Ibanez har en del 7 strengere, men får liksom ikke noe "kick" av Ibanez desverre :)

Er det noen der ute som har tips på brukbare gitarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det;

http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=308_400&products_id=30056

http://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/PRS-SE-Custom-24-7-strengers-gitar-kongebla/P7L < Jeg vet ikke om hvor legit denne siden er. Hørt om den før, men vet ikke om noen jeg kjenner har handla der.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt Heafy 7eren er notert. Henger igjen en viss skepsis til epi ennå, men må vel forsøke rydde unna fordommene;)

Jackson ja, Egentlig favorittmerket mitt....men hvorfor pokker kan de ikke sette på en litt finere headstock på 7erene sine enn den derre "kakespaden"?! :)

takker for tipsene gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...synes explorer head er ganske cool jeg da. Men nå skal det sies at jeg en gang syntes Epi headstocken og reversert explorer så helt jævlig ut...nå synes jeg de er ganske cool:) Tar litt tid å venne seg på noe nytt....konservativ fyr jeg da;) Skal ikke se bort fra ot om noen uker så synes jeg den "kakespaden" ser skikkelig bra ut.

Uansett litt dumt å avskrive en såpass bra gitar som jackson pga headstock....ser den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.