Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips på 7 strengs gitar


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Kjøpte en litt eldre modell, antageligvis pre 2010 for den har kun dot inlegg på gripebrett og passive pickuper. Tror det var en endring etter 2009 der det blant annet kom et "ace of spades" innlegg på gipebrett. Både håper og tror at det er en gitar jeg kan bli happy med:) Regner med å ha den i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den modellen hadde jeg selv for noen år siden og den var utrolig solid! MYE gitar for pengene.

Den kostet 9990 kr gjennom GE Musikk husker jeg, så den var ikke blant de billigste.

Men jeg husker også at halsen var et hårstrå for tykk for min smak, hva synes du om halsen?

Det er vel JB-7 og 59-7 av pickups som står i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testa gitaren en del nå. Synes halsen er faktisk svært behagelig. Litt "beefy" men men ikke veldig. Jeg synes den minner litt om en litt tykk PRS hals tilpasset 7 strenger. Enig Pikachu?:) Svært behagelig halsprofil, nydelig avrundet.

Men...jäklar for en solid gitar! Som Pikachu sier...solid og MYE gitar for pængan!

Svært fin lyd av JB og 59 pickupene...får fram svært mye av dynamikken i spillinga:) Silk gitaren er nå så synes jeg at den har en smule lav action etter min smak. Tror muligens jeg vil ha litt tykkere strenger også. Er aktuelt å dra den helt ned på A tuning. Foreløpig litt usikker på hva slags tuning jeg kommer til bruke... Noen som har anbefaling på strengetykkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.