Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips på 7 strengs gitar


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Tjaaa.. Noe lavere enn A låter av erfaring ikke særlig godt på en 25,5".. Går gjerne litt utover lyden om man prøver å kompansere med latterlig tykke strenger. Kjører.62 på min Carvin DC700, ville ikke gått for noe tykkere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom det noe tenke på ja.....Det er aktuelt å stemme helt ned til A, så da er det faktisk noe som kanskje går i favør til Jackson?

Akkurat dette med skala hadde jeg faktisk ikke refletert så mye over. Ser LTD modellene har 25.5 skala, så om jeg skal ned på A så må jeg ha helt vanvittig tykke strenger? Eller er dette litt smak og behag som må erfares sjøl?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer da HELT an på strengetykkelsen...

Stor forskjell på 6-strengs og 7-strengs gitarer.

Når man kommer til et punkt der man stemmer ned til B eller lavere, så er skala IMO veldig viktig, så man slipper å ty til med basstrenger..

27" skala er fint på 7strengere, selv om man klarer seg med 26". Jeg syns begge deler er bra, men det er bare for min del behageligere å spille på 62 strengetykkelse enn 72!

Angående pickups, så liker jeg godt aktive pickups.. Har hatt flere gitarer med EMG 707 og 81-7 Men har aldri blitt imponert over aktive 7strengspickups. 81-7 låter ikke i nærheten av like bra som vanlig EMG 81 for meg. Ville kjørt på med passive der hvis du kan.

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schecter har gjort store tekniske forbedringer på de nye SLS-modellene, folk skryter vilt av de flere steder å nettet.

Jeg har selv hatt flere Schecter-gitarer gjennom tidene og de har vært solide som tanks!

Og med hardware fra TonePros, Grover og Duncan-pickups, så får du mye gitar for pengene.

Sjekk ut noen av videoene på youtube ang Schecter Blackjack SLS-gitarer.

Paul fra Guitar World har C-1 modellen blant sine topp 5-gitarer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

....og man møter seg stadig sjøl i døra....

Satt å klimpra på en schecter Omen 7 i dag, og må si at det var en veldig behagelig hals på den, og den har jo ikke akkurat noen SLS hals heller. Mulig jeg har fått helt feil intrykk av Schecter?

Må kanskje revurdere Schecter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Budsjettet ligger på opp til 10 000,-.

- Skal ha fast bridge (får utslett av tremolo)

- Skal brukes på et prosjekt der vi skriver låter med type Meshuggah, Fear Factory, Mnemic, Machine Head sound

- Schecter er ikke aktuelt, er lei av gitarer med tykk hals

- Bra byggekvalitet er selvfølgelig et must

- Tror jeg velger å gå for ny gitar på grunn av at det er enklest, Utelukker selvfølgelig ikke brukt, men ser at bruktmarkedet ikke flommer over av brukte 7 strengere. Har lyst å prøve før jeg kjøper.

Snakker om å møte seg sjøl i døra... har kjøpt en brukt Schecter Blackjack, er på tur i posten nå:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og man møter seg stadig sjøl i døra....

Satt å klimpra på en schecter Omen 7 i dag, og må si at det var en veldig behagelig hals på den, og den har jo ikke akkurat noen SLS hals heller. Mulig jeg har fått helt feil intrykk av Schecter?

Må kanskje revurdere Schecter.

Nå må det sies at det er litt tynnere hals på de rimeligere Schecter-modellene (Omen, Damien, Demon og Standard) ifht de dyrere Hellraiser, Blackjack, Custom og signaturmodellene. Men som sagt, Blackjack SLS har tynnere kropp og hals for økt komfort og spillbarhet. Du kommer til å like de tror jeg.

Nytt av 2014 er Keith Merrow 7-strengeren...den vet jeg hadde passet deg perfekt ;-)

Den skal jeg faktisk kjøpe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.