Gå til innhold
  • Bli medlem
Vegard Følling

Roland Bolt 60, gitarforsterker verdt?

Anbefalte innlegg

Solgte min for 2200,- for 4 år siden. Veldig fin clean i denna :wub: den savnes.

Endret av jonta
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens digresjon:

Første kompisen på skolen som begynte å spille gitar hadde en sånn Roland, en Ibanez Rocket Roll Flying V og sist men ikke minst en BOSS Heavy Metal. Veeeeeeeelig 1982..............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så billig at jeg nesten angrer på at jeg ikke prøvde å kjøpe den selv. Men jeg har jo så mye.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Skullkrusher
      En kompis av meg kom med et godt spørsmål som er litt vanskelig å svare på. Hvor mye watt trenger han i en forsterker for å spille høyt nok på øving. Musikken er black/death metal, så volumet blir gjerne ikke lavt. Han spør blant annet om en Blackstar HT-20 vil klare seg. Selv brukte jeg tidligere en Orange TH30, og den gikk stort sett med volum på rundt 5 på bandøvinger. Min Boss Katana 100 klarte seg med master på godt under halv. 

Tar gjerne imot innspill her!
    • Av OsamaFetLaden
      Har en kompis som er hovedsakelig jazzbassist, men også en ræser på gitar, som har kjøpt seg en mint Roland Cube 40 fra ‘81 elns, av nostalgiske årsaker,  men som ikke får nok mellomtone og bass i den. Han tenker veldig funksjonelt lydmessig, vil ha litt thump og den mellomtonen som trenger gjennom hva som helst. Diskanten toner han ned.
      Han vil bytte ut elementet, som er 10”, men sier kabinettet er for lite til en 12". Så, er det titommere der ute som det kunne være verd forsøket å bytte originalelementet ut med?
    • Av psychotropic
      Hva gjør man hvis man ikke har mulighet til å mikke opp et gitarkabinett hjemme i stua, men ønsker å gjøre opptak fra en gitarforsterker?
      Kan man f.eks bruke en forsterkertopp som har line out og sende signalet inn i lydkortet?   
    • Av gibsoneirik
      Hei, jeg trenger sårt deres råd når det kommer til min nye gitarforsterker VOX AC10C1
      Jeg kjøpte nylig en VOX AC10C1 i USA, da jeg fant den betraktelig billigere der enn i Norge. Det jeg nå har skjønt, er at jeg kankskje ikke tok nok omtanke omkring forskjellen i strømnett mellom Norge og USA. Det har seg sånn at når jeg skulle prøve forsterkeren her i Norge, sluknet den nærmest umiddelbart etter å ha vært koblet til strømmen og fungerer således ikke nå. Den lyste et kort sekund og avga lyd, men sluknet så og fremtrer nå helt død.
      Jeg brukte en relativt god adapter mellom strømkabel og kontakt da ledningen var av den amerikanske typen med tre stikkere. Selve forsterkeren er 120V 60Hz 100W. Ved hovedinputen står det 250V, T1.25AL, og følgende tekst "Use only with a 250V fuse". Ledningen jeg brukte er den ledningen jeg fikk med, en 10A 125V AC. Jeg har óg forsøkt ved en 250V kabel fra den forrige forsterkeren jeg hadde, og det ble fremdeles ingen respons.
      Jeg lurer derfor på hva som kan være problemet. Jeg antar at det er sikringen i forsterkeren som kan ha gått? Eventuelt noe annet? Tror dere forsterkeren ellers er fin?
      Er dette noe som kan ordnes på egenhånd eller bør det profesjonell hjelp til? Hvor er det isåfall mulig å få forsterkeren fikset i for eksempel Bergen? Fikser 4sound forsterkere?
      Tusen takk på forhånd for all god hjelp, håper veldig på og få ordnet dette!
      Ser frem til å høre fra dere. 
    • Av Kjørsvik
      Noen som har erfaring med pedalen fra boss som heter roland space echo. Dette er en etterligning av den gamle Space echo re 201. Er dette en bra pedal for pengene? Skall brukes til rockabilly, blues!
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.