Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY amp OD3


Anbefalte innlegg

Hot dang ! Orntli' 'rocket science' med andre ord ! :-)

Har du en egen trafo før DC glødinga før preamprørene ?

Prøvde og google litt med finner lite info ... må vel registrere meg på SLOClone før å finne mer info ! ;)

Den MIDI switchinga : Er det noen type halvleder-releér som da blir styrt av PIC kontrollern ?

Drevet mye med AVR mikrokontrollere tidligere, men har aldrig blandet di oppi mine røramper ...

Jag er jo en sån konservativ grinete senil jævel som syns at 2 knotter på en amp er en før mye ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hot dang ! Orntli' 'rocket science' med andre ord ! :-)

Har du en egen trafo før DC glødinga før preamprørene ?

Prøvde og google litt med finner lite info ... må vel registrere meg på SLOClone før å finne mer info ! ;)

Den MIDI switchinga : Er det noen type halvleder-releér som da blir styrt av PIC kontrollern ?

Drevet mye med AVR mikrokontrollere tidligere, men har aldrig blandet di oppi mine røramper ...

Jag er jo en sån konservativ grinete senil jævel som syns at 2 knotter på en amp er en før mye ! :D

Ikke dumt med amper med få knotter. De låter som oftest veldig naturlig og bra. Også er det jo i tiden med en clean amp og vrengpedaler. Men hadde lyst til å lage den ampen nettopp fordi den var en ekstra utfordring i forhold til hva jeg har laget tidligere.

Har bare en strøm trafo, den skal ha kapasitet til å drive alt. DC glødingen er integrert i print kortet. Det er egentlig lagt opp til at fire av syv preamprør skal ha DC. Men for å spare strømregulatoren til DC gløding, LED og releer fjernet jeg DC gløding på to av de fire rørene. Ampen er veldig stille og det er veldig lite hum likevel.

Ja, stemmer nok at du må registrere deg på SLOCloneforumet. Mye info om DIY amps på dette forumet, men mest mot higain forsterkere.

Har egentlig ikke så mye erfaring med midi og micro controllere og det var derfor heldig at alt virket som det skulle. Har forstått det slik at det sitter en optisk chip (6N138) som tar imot signalet fra MIDI kabelen. Micro controlleren styrer en chip(ULN2803) som igjen jorder ordinære releer. Det er to spenningsregulatorer en på 5 volt for chipene og en på 12V for gløding, releer, vifte, samt 9V til phantom power til MIDI. Forøvrig er jeg ikke så glad i chiper i røramper selv, da disse kanskje lettere tar kvelden, spesielt hvis de går varme eller blir overbelastet. Tror en rørforsterker uten slik elektronikk er mer robust og tåler mer før du står uten amp på spillejobb. Får håpe på det beste, har forøvrig lurt på å skifte ut spenningsregulatorene med noen som tåler mer strøm for å være på den sikre siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk før info ! Blev litt fristet til å bygge noe tilsv. selv !
Har nu en par-tre amp-prosjekter på gang (max tre kontter per amp... :-) ), så det blir vel tidligest til neste vinter i så fall !

Ellers er jo di chipene du nevnt* orntlige "arbeidshester" som tåler en smell eller to ! :-)

* ) PIC 16F877, ULN2803, 6N138 og så gjetter jag på 7805 og 7812 regulatorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk før info ! Blev litt fristet til å bygge noe tilsv. selv !

Har nu en par-tre amp-prosjekter på gang (max tre kontter per amp... :-) ), så det blir vel tidligest til neste vinter i så fall !

Ellers er jo di chipene du nevnt* orntlige "arbeidshester" som tåler en smell eller to ! :-)

* ) PIC 16F877, ULN2803, 6N138 og så gjetter jag på 7805 og 7812 regulatorer

Stemmer det. Det har vært to runder med gruppekjøp av PCB og chassis. Vet ikke om de lager en runde tre, var heldig og fikk kjøpt PCB av en på forumet som ikke hadde tid til å lage ferdig ampen. Hvis du sender meg en personlig melding, så kan jeg sende deg skjema og div. Har ikke lyst til å legge dette ut på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.