Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY amp OD3


Anbefalte innlegg

Sste prosjektet. OD3, tre kanaler med MIDI switching. Chassis er hjemmelaget, men sliter med labeling og har ikke lyst til å bruke frontplater. Har sjekket pris for silketrykk og det blir dyrt for et eks. Er det noen her som har forsøk seg på DIY silketrykk?

post-9021-0-51816600-1387578274_thumb.jp

post-9021-0-98172000-1387578291_thumb.jp

post-9021-0-90623200-1387578306_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med dekaler? Så kan du bare klippe den stor nok til at den dekker hele fronten? Sent from my iPad using Tapatalk HD

Har bukt water decal på div effektpedaler som har fungert greit. Prøvde med med dry off decal på dette chassis med syntes resultatet ble så som så. Vanskelig å få bort luft bobler på så stor overflate og måtte skjøte to A4 print. Tenkte på laserprint, men det fungerer ikke på pulverlakk.

Endret av 12AX7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Du skulle vært i nærheten her så skulle jeg silketrykka det for deg jeg Sent from my iPad using Tapatalk HD

Takk for tilbudet. Ser relativt enkelt ut å trykke på T-shirt, men hva er sansynligheten for at man får det til på første forsøket på et chassis? Og hvor får man kjøpt en ramme som dekker et chassis på 61cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "waterslide decals" hvis du legger ti lag med matt klarlakk over?

Takk for mange gode innspill. Synes det er synd å lakke med klarlakk over pulverlakkeringen. Heller mot silketrykk. Har fått en OK pris for å få det gjort, men alikevell forholdsvis dyrt på ett chassis. Skulle jeg lagd flere hadde prisen vært kr.20 pr chassis og det er jo en grei pris. Hadde vært gøy å forsøke seg på silketrykk på egenhånd, morsomt å gjøre mest mulig selv. Men er usikker på om jeg klarer det på første forsøket og hadde lyst til å høre om noen driver med dette på hobbybasis og tilbakemelding på hvor vanskelig det er for å få et godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå fint å få det bra på hobbybasis, men det blir jo litt utgifter hvis du bare har tenkt til å lage en front. Men du får starterkits fra ca ett par tusen kroner. Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lager du dine egne rammer, i så fall hvor får man kjøpt silke. Rammene på starterkitet er for korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg gjør et forsøk. Har et par spørsmål til hvis du har tid.

1. Hvilken grovhet bør man bruke på duken for en slik forsterkerfront. Har forstått at det brukes grovere duk på tekstiler.

2. Bruker man samme malingstype på metall som tekstil

3. Må man bruke spesiell transparang eller vanlig type for laser eller blekk skriver?

4. Hvordan får man duken til å ligge rolig på en slik lang flate. Skal den bare fikseres og ligge løst ned på overflaten til forsterkerfronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.