Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til Metal/Hard Rock amp!


Torri98

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen sier, så er jeg på utkikk etter ny forsterker, siden den jeg har nå lager ikke høy nok lyd for trommisen. Spiller mesteparten Metallica og Iron Maiden cover for tiden nå.

Den må ha god overdrive-tone, men også bra clean-tone, ikke være dyrere enn 4000-5000 kr, og helst være comboamp.

God Jul, btw :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter tidligere forslag om Blackstar HT serien. Har en HT 40 (som forøvrig er til salgs) som jeg brukte som hovedamp på akkurat denne type musikk til jeg skaffa meg stack. Les litt om den og legg merke til ISF kontrollen...fungerer svært bra.

Et annet tips er Peavey 6505+ 1x12 comboen. Fungerer svært bra til denne bruken....og den spiller HØØØØYT!:) Mener denne ligger på ca 5000,- ny.

PS: mener det skal finnes noen brukbare Engl comboer også som burde gå for ca den prisen brukt?

Merri jul!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har rettet opp annonsen på Bugeraen, den er ikke en Mesa-kopi, men en kopi av Peavey XXX.

Den kjenner vel flere her godt. Suveren clean-kanal (ikke 5150 clean.....), ikke fullt så kraftig hi-gain lead som 5150, men ikke langt unna!

Og flott blues-lyd får du fra crunch-kanalen.

Men den er mer i Rectifier-land enn Peavey 5150-land..

Du får absolutt scooped mids ut av Bugeraen.

Om du ikke er så langt unna Kristiansand er det jo bare å komme for en test!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scooped mids er for folk som ikke spiller tight nok til at det er verdt å høre dem. Gitar er et mellomtoneinstrument, så sleng inn en dugelig mengde med mids. Bass er det tilnærmet ALDRI noe vits i å sette over halvveis. Mids og treble etter smak, men som regel ikke noe vits å gå drastisk vekk fra midten. Scooped mids, du liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.