Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Semi-knekt firebird hals. HALP!


Anbefalte innlegg

Skrekk og gru!

Under spillejobb i går bikket gitarstativet til firebirden min fremover og gitaren gikk i bakken med fremsiden ned. Jeg kjente bakpå headstocket og det var helt tydelig en brist der. Halsen er ikke knekt av, og den er ikke bristet rundt hele, men det er en diger "løs bit" på den. Trommisen mente den gapet når han brøt forsiktig på den, men jeg får det ikke til med den kraften jeg tør å bruke. Er allikevel en helt tydelig sprekk mellom de to "delene", og gitaren blir vel bare verre og verre om jeg lar det være slik.

Noen som kjenner en god gitarreparatør? Tror dere dette er enkelt/mulig å fikse? Vet at hodeknekker er rutine for de fleste erfarne gitarreparatører, men dette er jo ikke et standard brudd.. Til informasjon stemte jeg opp igjen gitaren rett etter det skjedde og den føltes helt lik som før fallet, så bruddet kan ikke ha endret vinkelen noe særlig.

post-4502-0-42565800-1387114273_thumb.jppost-4502-0-39605800-1387114281_thumb.jppost-4502-0-55249800-1387114289_thumb.jppost-4502-0-53596700-1387114300_thumb.jppost-4502-0-44535500-1387114309_thumb.jppost-4502-0-79098100-1387114317_thumb.jppost-4502-0-80818700-1387114325_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med Østgård gitar, og han sier det samme som deg. Ikkeno problem! Har maila Husemoen på Lillehammer nå, siden Østgård ikke hadde tid før i Juli, så får vi se!

Enorm load off my shoulders at det er håp for den ihvertfall =) Hatt den i TO JÆVLA UKER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det største problemet, er å finne korrekt farge på lakken og å få lagt på det pent.

Det er ikke så farlig for meg åssen det ser ut bakpå halsen så lenge den funker som den skal. Kommer ikke til å selge gitaren uansett, så gir beng i verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det såkalt "idiot-forsikring" så vil jo ikke dette være å snyte forsikringsselskapet, med mindre denne skaden var gjort for moro skyld. Noe som ikke var tilfelle her.

Edit: Men det må vel kanskje skje i heimen for at forsikring skal dekke dette eller?

Endret av SuperamunD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det såkalt "idiot-forsikring" så vil jo ikke dette være å snyte forsikringsselskapet, med mindre denne skaden var gjort for moro skyld. Noe som ikke var tilfelle her.

Edit: Men det må vel kanskje skje i heimen for at forsikring skal dekke dette eller?

Ja, du må ha egen instrumentforsikring hvis skader under gig eller øving skal dekkes. Det blir nok ikke så veldig avskrekkende pris på reparasjon i forhold til verdien på gitaren, så jeg tror uansett det er vel verdt å ta den til en som har gjort slikt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rep blir under 1000 kr, så det er ikke noe vits i å starte noen prosess med forsikringsselskap der =) Har imidlertid tenkt på å skaffe meg forsikring på alle gitarene. Har en rimelig grei forsikringsdeal hos DNB allerede, og det blir ikke kosten mange kronene. Det blir av typen "jeg kastet tilfeldigvis gitaren i peisen, kjøp en ny til meg"-forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rep blir under 1000 kr, så det er ikke noe vits i å starte noen prosess med forsikringsselskap der =) Har imidlertid tenkt på å skaffe meg forsikring på alle gitarene. Har en rimelig grei forsikringsdeal hos DNB allerede, og det blir ikke kosten mange kronene. Det blir av typen "jeg kastet tilfeldigvis gitaren i peisen, kjøp en ny til meg"-forsikring.

Synd med uhell, men det lar seg ordne lett og det blir en fin "denne gitarn er min"-ripe i den også :)

Kan du gi meg no info på pris du får på forsikring av gitarer i DNB når du ornder det? Jeg har alt av forsikring, lån, kontoer, sparing i dnb selv. :)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.