Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte av pickups i Les Paul/ SG Standard - forslag?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Ja da har turen kommet til å se på bytte av pups i min herlige Epiphone Les Paul Limitied series.

http://forum.gitarnorge.no/topic/50337-epiphone-les-paul-limited-lq/?hl=%2Bepiphone+%2Bles+%2Bpaul

Jeg kommer til å røske ut SD Joe Bonamassa Custom signature pupsa og selge disse men jeg lurte på om dere har forslag til pups som passer innen rockens verden.

Jeg har fått ett forslag som virker veldig interessant, en Bare Knuckle Missisippi Queen (P90 i humbuck format) i neck og en Bare Knuckle Nailbomb i bridge. Dette er i følge Bare Knuckle det Matt Bellamy i Muse bruker.

Høres ut som en veldig spennende combo det men er åpen for andre forslag også.

Er også mulig jeg ripper ut 498T og 498R ut av Gibson SG Standard så da trenger jeg forslag til den også.

Kunne jo kjørt samme BK combo der også for såvidt men artig med andre alternativer.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

ja det er sant, ønsker litt mer punch i gata Kvelertak/Witchcraft men ønsker ikke EMG type pups og ekstrem high output greier.

Virker som den Bare Knuckle comboen ville gjort susen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

har micro amp, Frantone Peach Fuzz og snart en Lucid Klon Centaur på vei så pedal messig tror jeg at jeg er covered.

Jeg tror jeg kommer til å gå for den BK løsningen med en P90 i neck og en hissigpromp i bridge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

ja er vel noe i det ja. Jeg kanskje heller skal satse på Bare Knuckle P90 Missisippi Queen i både neck og bridge:)

Evt The Mule/Riff Raff... Fanden dette blir vanskelig å bestemme seg for altså!

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med GPM. Min erfaring er også at humbuckere med lavere output og litt mer vintage voicet låter finere også med mye gain. Pickuper med høyere output kom jo i en tid der mulighetene for mye gain i amp var mye mindre enn i dag, og markedet ikke flommet over av boostere, OD- pedaler eller lignende.

Pickuper med lavere output gir mye mer allsidighet, spør du meg, og det er ikke slik at humbuckere ikke kan brukes til fin cleanlyd, selv om enkelte synes å tro det.

Men for all del. Dette er smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

ja heller egentlig mer og mer mot å beholde Bonamassa mikkene i les paulen, men har aldri hatt en SG Standard så er litt spent på hvordan de 498 buckene låter i den gitaren. Låter det greit er det jo flott og da skifter jeg nok kun hardware og nut på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Har forresten Gibson SG Standard Nashville type bridge eller vanlig ABR1? Vet ikke eksakt hvilken årsmodell jeg har kjøpt men er nok maks 2-3 år gammel.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45428524&folderId=1806296

klarer ikke å tyde serienr heller ut i fra bildene.

skal kjøpe Faber hardware men usikker på om det er Nashville eller ABR1 type bridge jeg skal ha.

Hyl ut om noen vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.