Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modelleringsamper til «rockeverkstedbruk»...


Aphelion

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om jeg ser poengene her.... Om man skal lære nybegynnere å bruke en amp, så må da det enkleste være å bruke en røramp. Clean, brekke opp, hyle, og så bruke mest tid på gitaren, i stedet for å måtte ta stilling til 100 forskjellige modeleringer.... Hva er poenget med det?

Avhenger ikke det av hvilken amp det er mest sannsynlig at nybegynnere kjøper seg til eget bruk? Pris og tilgjengelighet tatt i betraktning, jeg tror det er mye større sjanse for at de som starter å spille i dag først kjøper en modelleringsforsterker enn en rørforsterker. Har du en app for innstilling av lyd på røramper? Neppe. Finnes det apper for justering av lyd på digitale duppeditter? Ja.

Det er lov å holde fast på det man har kjært, men det er ikke sikkert neste generasjon ser det på samme måte, da blir det plutselig gammeldags og ukult med røramp på et opplæringssted. En annen sak er jo at det knapt finnes røramper som spiller tøft på lavt nok nivå til individuelle timer, samtidig som de holder mål i en samspillsituasjon.

Hah, ser jeg er ung og hipp og digger digitalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser argumentet for modelleringsamper, er at disse skal brukes av en bråte forskjellige kids, både til undervisning og øving, kanskje småkonserter, som vil spille alt fra Dimmu Borgir til Pink Floyd gjennom dem. Kidsa vil høres ut som heltene sine, og en modelleringsamp er den korteste veien dit.

I tillegg er kidsa nå om dagen langt mer moderne enn oss gamlinger som liker knotter og elektronikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser argumentet for modelleringsamper, er at disse skal brukes av en bråte forskjellige kids, både til undervisning og øving, kanskje småkonserter, som vil spille alt fra Dimmu Borgir til Pink Floyd gjennom dem. Kidsa vil høres ut som heltene sine, og en modelleringsamp er den korteste veien dit.

I tillegg er kidsa nå om dagen langt mer moderne enn oss gamlinger som liker knotter og elektronikk :P

Og når de blir store så vil de ha seg en røramp....... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm,gått i barndommen i gjen jeg da.... nærmer meg 50 og solgte for en stund siden min bugera6260 med 412 kab. vox ad60vt blir garantert ikke solgt,den er god i mine ører. har hatt den i noen år nå. er vel bruken som avgjør hva som er egnet for forskjellige folk. den lille aer compact 60mrk2 som jeg bruker på min lakewood m32cp viser at det er mulig å lage god lyd uten at halve huset er fylt opp med rør og høytaler elementer.... samtidig vet jeg jo at metall/hardrock konserter med trøkk og store lokaler krever mye kraft og da er rørtopper med massive kabinetter mer riktig verktøy.

Endret av valvetronix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er, gi ungdommen en amp med enkelt grensesnitt og minst mulig knapper, brytere og vrihjul, slik at de fokuserer på å spelle framfor å skru lyd. Så lenge ampen er billig, superlett å betjene, tåler mye og gir OK lyd, så er det ikke så viktig om det er transistor, rør eller digitalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.