Gå til innhold
  • Bli medlem
Troll

Tips til rimelig lydkort?

Anbefalte innlegg

Tenkte at lillesøsteren min skulle få et lydkort til jul, siden hun spiller gitar og synger mye.

Trenger tips til et helt enkelt lydkort til rundt en 1000kr +/- 300kr.

Er det noe spesielt jeg skal se etter? Det skal primært brukes til å spille inn med mikk, har en Shure SM57 liggende :)

Må helst vært kompatibel både med mac og PC. Tviler på at hun kommer til å bruke så mye plugins osv i første omgang, men de er vell en bonus.

Er litt utdatert på sånt, så takker for alle tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips så langt :)

En liten mikser kan være aktuelt dersom de ikke støyer eller leverer store latency/forsinkelser.

Ellers såg Focusriten fin ut :)

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et Lexicon Alpha som har gjort jobben i noen år nå. Vet ikke om det fortsatt er å få tak i, men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Line6 ux serien er kjempebillig brukt nå.. Med masse ok gitar og vokaleffektsimulering på kjøpet i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle tips!

Jeg har en Line6 UX selv, føler det er litt dumt å gi helt likt i gave.

Det ble et Steinberg UR22 lydkort, virket som et solid kjøp :) Fikk nesten lyst å beholde det selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke nettopp et M-Audio FastTrack Pro til salgs her på forumet? Helt kurant det. Gidder ikke søke etter det, men mener det var annonsert for 500,- Det er absolutt en grei deal. (Tar forbehold om at hodet kan spille meg et lite puss.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

500 hørtes ut som en bra deal. Men jeg ville kjøpe et helt nytt til henne, så hun skal få skikkelig eierfølelse for musikkutstyret sitt. Har allerede gitt vekk mye brukt utstyr og gitarer til henne.

Jeg kjøpte som sagt et Steinberger UR22 lydkort fra den lokale butikken, det ble litt over prisen men satser på at det er verdt det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2 stk Alesis io2 express som jeg bruker med elever. Godt fornøyd. Har alt du trenger, og er billig. Har selv brukt der med Sequel, Audacity, Cubase 6 og Wavelab. Kan være greit å laste ned asio4all, så er du sikker på at du har lav latency.

Edit: Beklager, overså at du faktisk har kjøpt. :) Lar tipset mitt stå uansett.

Endret av PerA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.