Web Analytics
Jump to content

Tips til rimelig lydkort?

Troll

Recommended Posts

Tenkte at lillesøsteren min skulle få et lydkort til jul, siden hun spiller gitar og synger mye.

Trenger tips til et helt enkelt lydkort til rundt en 1000kr +/- 300kr.

Er det noe spesielt jeg skal se etter? Det skal primært brukes til å spille inn med mikk, har en Shure SM57 liggende :)

Må helst vært kompatibel både med mac og PC. Tviler på at hun kommer til å bruke så mye plugins osv i første omgang, men de er vell en bonus.

Er litt utdatert på sånt, så takker for alle tips!

Var det ikke nettopp et M-Audio FastTrack Pro til salgs her på forumet? Helt kurant det. Gidder ikke søke etter det, men mener det var annonsert for 500,- Det er absolutt en grei deal. (Tar forbehold om at hodet kan spille meg et lite puss.)

500 hørtes ut som en bra deal. Men jeg ville kjøpe et helt nytt til henne, så hun skal få skikkelig eierfølelse for musikkutstyret sitt. Har allerede gitt vekk mye brukt utstyr og gitarer til henne.

Jeg kjøpte som sagt et Steinberger UR22 lydkort fra den lokale butikken, det ble litt over prisen men satser på at det er verdt det :)

Har 2 stk Alesis io2 express som jeg bruker med elever. Godt fornøyd. Har alt du trenger, og er billig. Har selv brukt der med Sequel, Audacity, Cubase 6 og Wavelab. Kan være greit å laste ned asio4all, så er du sikker på at du har lav latency.

Edit: Beklager, overså at du faktisk har kjøpt. :) Lar tipset mitt stå uansett.

Edited by PerA