Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mest talentfulle musiker


Lejs

Anbefalte innlegg

Elvis var ingen musiker, han var en artist...

Viktige musikere:

Elvis Presley - idolet

Hank Marwin - clean gitar

Jimi Hendrix - bråkete gitar

Bob Dylan - kultfigur og en ny type musiker kan man vel si

Paul MacCartney/John Lennon - listepopen blir født;)

Neil Young - Rocker

Bruce Springsteen - Rocker

Jimmy Page - hjernen bak Led Zeppelin, som er et av historiens VIP band

Jeg vil ta med James Hetfield i Metallica også - metal hadde ikke vært det samme uten ham...

så har man jo slike band med uhyyyyre høye konsert- og salgstall som Pink Floyd og Dire Straits da, som aldri har vært i rampelyset men som likevel har vært der og toppet listene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle mene at Jordan Rudess må være en av de mer begavede musikerne som lever for øyeblikket. Som 4-åring spilte han piano mens de andre barna i barnehagen sang, og da de ringte moren for å si at han var flink, fikk hun litt hetta, ganske enkelt fordi han aldri hadde spilt det før, og de ikke hadde noe piano hjemme. Han har jo absolutt geør og har brukt hele livet fra han var 5 på å øve og trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo han derre Walisiske sangeren, Bryn <sett inn etternavn>, som er elsket av hele den klassiske verdenen. Så en dokumentar med han. Utrolig talentfull (om jeg får lov til å bedømme slikt).

Også er det jo en kineser som er helt sinnsvakt på piano. Kommer ikke på navn, og det er ikke han mario-duden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryn <sett inn navn> var veldig talentfull ja!

må innrømme at jeg svarte feil på posten i stad, og det tror jeg flere gjør...

den mest talentfulle musikeren du veit om? mange har skrevet de største musikerne i historien...

jeg tror mange her på forumet er talentfulle musikere, jeg :wink:

til aiwass: det var ikke gitarister da - mente bare artistene Neil Young og Bruce Springsteen. de er "Great alltime rockers" - så i en artikkel at de hadde blitt kåret til USA's nasjonalrockere :P

store musikere er de iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis var ingen musiker' date=' han var en [i']artist...

Dette sier jo litt om hvor mye du vet om Elvis..

Elvis var faktisk en gitarist, brukte gitaren flittig når han skrev låter, samt når han spilte live..

Hvis du har sett noe av Elvis i studio/øvelses sammenheng, ville du sett at han bruker både elektriske og akustiske gitarer, samt er en kløpper på piano..

Ergo.. En musiker.. En uhyre viktig en sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.