Web Analytics
Jump to content

Spraymale pedal

krishest
 Share

Recommended Posts

Hei! Har kjøpt en ny loopmaster og vurderer å spraymale den nye svart. Av to grunner:

Den forrige jeg hadde var sølv/metallfarget og ble ikke så veldig fin etterhvert.

Grunn nummer to er at den ikke viser så godt igjen men går mer i ett med brettet. Hva tenker dere? Hva må jeg isåfall gjøre før jeg maler den? Har fått tak i en god svart matt spraymaling, men trenger jeg en slags grunning først? Takk for svar! :)

"Tørk over" den med litt fint pussepapir, la oss si korning 400 eller finere, avfett den med rødsprit eller salmiakk, la den tørke godt og spray i vei. Sort matt lakk er det enkleste som finnes i forhold til lakkering.

Det betyr ikke at man er garantert et topp resultat, les på boksen, og for all del, ikke se videoer på YT der "alle" lakkerer som om de er Eli Hagen på badet om morgenen med en boks Elnet. Man får ikke bra resultat med "poosh- poosh"- metoden. :)

Det tror jeg går bra. Jeg har jo lakket en hel gitar med Plastidip, og jeg ville helt klart lagt på sort lakk før jeg begynte med Plastidipen. Da slipper man unna med minst to-tre lag ekstra med plastidip. Plastidip dekker skuffende dårlig, mye dårligere enn vanlig lakk på boks. nå har ikke jeg prøvd sort, men den grønne jeg brukte, hadde relativt mye mindre pigment enn det jeg hadde trodd på forhånd. Tror den gummioverflaten man får vil kunne gjøre seg godt på en boks. Dessuten tørker og herder Plastidip kjempefort.