Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kabinett og watt


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Holy shit! Kab jakta er definitivt over! Kjøpte 1960 AHW kab i dag og det smelter sammen med VM toppen:)

nydelig combo!

post-8041-0-90495100-1386279248_thumb.pn

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Har Øivin satt inn Mullard EL34 i den, eller er det Mullard preamprør du mener?

Hadde en combo, og syns volumet var helt fint på den.

Jeg satt master på full, og formet volum og tone med body og detail.

Det sitter NOS Mullard i både power tubes og preamp tubes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Fra fabrikk kommer 2266 med kinesiske Shuguang KT66 merket med Marshall-logo.

Det koster ganske mange tusen for to stykk Mullard KT66, godt mulig de rørene er dyrere enn selve ampen. Bra score hvis du har sånne rør.

NOS Mullards over hele linja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

.

Jeg testet den derfor mest med HDR setting og jeg spilte med full gitar volum og amp volum på 8 og 10 Noe lavere enn dette og da kommer jeg garantert ikke til å høres i band mixen. Body og detail på ca kl 14. MID knappen off.

Brukte en decibel app og den målte 94.4 på det høyeste når jeg dro en E akkort. Er høyt nok for en gig antar jeg men lurer på om jeg kommer til å drukne med trommis og en gitarist med Rectoverb og Mesa 412 kab :unsure:

hmmmm

VM2266 er ikke en mønster når det gjelder volum men innstillingene du har nevnt skal være nok for å riste et ganske kraftig hus.

Samtidig det ville resultere med ganske mye feedback.

Akkurat nå plystrer jeg forsiktig mot mobilen min og appen viser over 90dB.

Jeg har gigget med VM2266 siste 3 år i et band med hammond+leslie og en gitarist til + trommer/bass. Master vpå 6 maks, Detail/body ca 12.00 kl

LDR spiller ganske lavt, helt enig men ikke når det gjelder HDR... Jeg skal spille neste torsdag og prøve å huske ta et par dB målinger.

Fra hvilken avstand har du tatt dine målinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

1-2m. Det er for såvidt høyt nok med ørepropper. Uten hadde jeg mistet hørselen tror jeg, men den blekner ift Mesan. Men Mesan er jo INSANE da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være feil på et av de "nye" rørene, se om du får lånt deg noen andre rør, så kan du sjekke et og et. Eller ta ut rørene å få noen til å sjekke de, bør vel fortsatt være garanti på de?

Jeg spiller jo høyere med Terror'n min satt på 7 watt! Det må være en feil med utstyret ditt. Har dere prøvd å kryssbytte kabinetter med bandkompisen din (han med Mesan)? for å finne ut om det er kabinettet eller toppen.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sånn kjempegreie på de forskjellige VM-modellene.. Men de aller fleste Vintage Modern jeg har prøvd, har spilt delvis lavt ift andre amper i samme området. Spilt på flere VM 50 og 100W og mener at begge to låt bra på lavt volum, og at jeg måtte skru opp styrken overraskende høyt for å få mye lyd. Det er noe som går igjen for de ampene :) Men de låter fint da.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Ja jeg tror ikke det er noe feil med rørene, den låter jo krem og er vel egentlig bare en fordel at jeg kan cranke den skikkelig og få ut golyden framfor å ha master på 2-3...

Jeg skal teste litt mer i morgen men jeg tror den bare er slik og for pokker, det er jo høyt da! Når jeg spiller med MV på 8 så har jeg jo ørepropper i. Uten ørepropper hadde det vært ulidelig å stå i samme rom så tror nok alt er slik det skal være.

Men Mesa Recto med Mesa 412 kab er jo ekstrem høy da så blir vel ikke riktig å sammenligne disse ampene sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt 100 dB på min 2266 ( 50 WATT) i går kveld. Avstanden fra kassen var ca halv meter.

Ampen var i HDR-modus med lignende innstillinger som trådstarteren beskrevet tidligere.

Det var servitører i rommet som skulle dekke bord for fest i morgen. De måtte forlate rommet pga det høye volumet (PA sto ikke på) og til og med jeg selv synes at det var aaaaalt for høyt.

Rett og slett grusomt høyt og etter min mening ikke gunstig volumnivå verken for øving eller spillejobb hvor som helst inne.

Bassisten hjalp meg ved å holde iphone mens jeg prøvde å trekke med unna 1960A kabinettet.

Her snakker jeg om relativt stort rom hvor 250 personer kan sitte rundt mange spisebord + scene, dansegulv osv.

LDR er mye lavere, de påstår den yter ca 36 Watt RMS men likevel jeg spiller mange låter i kun LDR og ikke har planer å erstatte min amp med 100-watter.

De burde designet ampen annerledes for å unngå volum-gap i mellom LDR/HDR men, men...det er 1-kanal amp så ... la det bli...

Jeg selv bruker mikroservo på volum- og gain-potter for å kompensere gapen og fjernstyre forsterker generelt.

Det kan virker litt i overkant av avansert med jeg slipper å bruke boost, drive, overdrive, distortion osv pedaler.

Den eneste pedal jeg bruker er delayen koblet i forsterkerens sløyfe/loop.

Hvis din amp spiller noe lavere det er, som du sa, bare en fordel.

Hvis du en gang i fremtiden får behov for litt høyere VM, du kan få min. Jeg gjerne tar din uten mellomlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Testet i dag og det er nok volum. Spilte forsiktig med mv på 8 uten ørepropper og det var HØYT så er ikke bekymret lenger.

Men ingen tvil om at mesa 50w er MYE høyere men jeg tar heller min over hans hva volum angår, egentlig alt annet også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag...

Når jeg spiller alene skrur jeg bass noe opp men det står på null når jeg spiller med bandet.

Samtidig, VM har splittet gain kontroll slikt at en får mer bass når Body(gain) er stilt høyere.

Jeg kjører alle andre EQ-potter ekstremt lavt.

Men, det ble slik etter jeg byttet alle preamprør et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.