Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 5150 II-mulig å forbedre cleanlyden?


gitartryne85

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på om det er noen som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan forbedre cleanlyden i 5150 II ampen min.

Testet i forrige uke en Mark V, som har alt jeg ønsker. Men de er jo kjempedyr. Så, vurderte å kanskje kjøpe noen pedaler som kan forbedre ampen min, særlig på clean-kanalen. Kankje en eq pedal, eller compressor? Planen videre er å få alt midi-styrt.

Gain kanalen er noe av det bedre synes jeg. Cleanlyden i ampen er noe av det verste :/

Håper noen har gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye som likner Mark V eller andre Mesa amper på clean, så det kan bli vanskelig å få til med mindre du skaffer deg en.

Av Mesaer som ikke koster skjorta, finnes det jo Studio 22 og Caliber 50. Begge ble levert i ulike utgaver, og de finnes fra tid til annen å få kjøpt brukt til en rimelig penge. Aberet med disse ampene, er at begge kanalene (klar og vreng) har felles eq og gain kontroll. For min del brukte jeg mye tid på å finne riktig balanse for begge kanalene. For mye gain resulterte i at cleankanalen sprakk opp tidligere enn ønsket, og det var ikke alltid lett å få til en eq-setting som passet både clean og vreng. Jeg fikk imidlertid til en kombinasjon som var akseptabel for min del etter mye skruing :).

Endret av nikotro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.