Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

vellykkede brukt-kjøp


krishest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har pedalbrett og har som mange andre en forbannelse med å aldri bli helt fornøyd med oppsettet.

Jeg har byttet og kjøpt flere pedaler brukt enn jeg kan telle.

Det jeg da lurte på i denne annonsen er hvor mange av kjøpene deres som faktisk har vært vellykkede, altså at dere likte pedalen.

Jeg har kun 3 av 11 pedaler på brettet som har blitt kjøpt brukt. altså 3 jeg har vært veldig fornøyd med. og dette av flere titals.

har prøvd og holdt sånn noen-lunde oversikt over det som har blitt kjøpt.

prosenten blir altså rundt 30%. 3 av 10 (eller mer)

Lurer på om jeg har hatt uflaks, om jeg er veldig kresen eller om dette er et kjent fenomen blant dere andre som driver og bytter mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta ut endel pedaler opp gjennom åra, men det er vel et par år siden jeg slo meg til ro med det oppsettet jeg kjører nå :) Tre av pedalene er kjøpt brukt, fuzzen er hjemmesnekra og tuneren kjøpte jeg ny. Er ikke så kresen at det gjør noe, men holdt på ganske lenge med å finne en boost som passa perfekt til ampen min. Er vel kanskje mer fan av «when the drummer kicks in»-konseptet enn mange andre... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet ut en umenskelig mengde med pedaler, men det er ikke nødvendigvis fordi jeg ikke har funnet noen jeg likte.

I det siste har jeg funnet noen pedaler som jeg vet at jeg kommer til å beholde lenge, men det henger nok litt sammen med at jeg har begynt å kjøpe butique pedaler. Tilsyneslatende har jeg kun 4 pedaler jeg VET at jeg ikke kommer til å selge med det første.

Dette kommer av at det ofte er vanskelig å få prøvd pedalene før man kjøper dem og må støtte seg på youtube.

Jeg har flere ganger blitt gledelig overrasket og grufult skuffet etter å ha hørt en video på youtube for å senere få kloa i pedalen selv.
Det har mye å gjøre med hvordan den låter på din amp og i dine fingre.

GAS og dårlig impulskontroll er også vesentlige faktorer som bidrar til at mye blir kjøpt og solgt fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det stor takhøyde vedr. pedaler og pedalbrett. Vet med meg selv at jeg aldri (ALDRI) kommer til å klare å sette sammen et brett som funker 100%, så 9/10 kjøp er i kategorien jeg-vet-jeg-ikke-trenger-denne-men-jeg-har-så-lyst-til-å-prøve-den og jeg sover allikevel godt om natten. 5/7 av 9/10 blir aldri brukt og gjør pedalkofferten min tyngre enn nødvendig.

Nå er jeg av den oppfatningen av at et pedalbrett sjeldent trenger bestå av flere enn tre pedaler - en vrengpedal, en delaypedal og en reverbpedal (om man ikke har slikt på ampen sin). De dekker basisbehovet. Alt annet blir småkrydder som er show, men som man strengt tatt klarer seg fint uten...., men tilværelsen blir for meg bedre med mye pedalsyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en suhr badger 18 watt amp.

den er veldig kul, men har ingen effekter eller lignende, så alt slikt står på pedalbrettet.

hall of fame - kjøpt brukt

RC-Booster - kjøpt brukt

Ernieball VP Jr - kjøpt ny

Memory lane 2 - kjøpt ny

Nova Delay . kjøpt ny

Keeley TS808 - Kjøpt ny

Keeley Luna OD - kjøpt ny

Diamond Compressor - Kjøpt brukt

Polytune - kjøpt ny

Loopmaster - kjøpt ny

Har kjøpt utrolig mange andre pedaler også både kjøpt brukt og nytt, men ingen av de andre har holdt seg på brettet. de jeg har nå er jeg kjempe fornøyd med!

skal skaffe meg enda en pedal da jeg har plass på brettet og litt ekstra i gitarbudsjettet, men ennå usikker på hva det blir til. forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tuner, compressor, overdrive, distortion, distortion, delay og reverb. Har inntrykk av at jo mindre man har jo bedre låter det.

Mye har å si på gitarene også selvfølgelig og hvordan man skrur.

Grunnen til at jeg har to distortionpedaler, henholdsvis MXR Dist+ og Suhr Riot er fordi jeg bruker det til to forskjellige typer sound. Da Suhr Riot'n er litt mer high-gain. Mens TS-9 er bra alene til overdrive eller som boost til en av de to distortionpedalene.

Jeg brukte mye tid på å finne ut hva som passet best for meg og pedalene sammen, har ikke hatt haugevis av pedaler, men har hatt noen. Og noen har bare passet rett inn med hverandre i brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste årene brukt TC Electronics G-system og ikke følt behov for å skifte ut effekter. Nå skal det sies at jeg ikke bruker vrengpedal, men holder meg til litt modulasjon, reverb, delay, pitch, filter og boost. Det har G-system det aller beste av (etter min mening). I tillegg er dette et styringssystem som gir mulighet for å styre kanalvalg på ampen, den har fire looper for andre effekter, midi, intern strømforsyning for å gi strøm til eventuelle stompbokser i loopene, og den er bygd for å tåle hva det måtte være. Fotbryterne er veldig behagelige, så det er ikke noe problem å tråkke på disse i sokkelesten eller barbeint. Displayet er oversiktelig og det er en egen tuner i enheten. Det er mulig å styre flere effekparametere fra modulasjon, filter, pitch og volum (etc.) med expressionpedaler (inntill fire stk). Den har også flere duganes wha-wha muligheter (i filtereffekt-delen). Nypris på disse er relativt stiv, men jeg har sett noen brukte ned i 6000,- den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bøttevis med pedaler liggende. Må være nærmere 40 stykker. Omtrent alt er kjøpt brukt. Sist jeg kjøpte en ny pedal i butikk må ha vært på 1990-tallet en gang :-) Det fine med å kjøpe brukt er at man stort sett får tilbake det man betalte for pedalen. Det dumme er at jeg aldri selger noe.

Er også av typen som kjøper fordi jeg har lyst til å prøve noe nytt og for å ha alternativer. Da er det lett ironisk at jeg stort sett kjører de samme fire pedalene hele veien med volum, vreng, delay og looper. Standardoppsettet mitt har i hovedsak vært en gammel tanks av en Boss volumpedal, Gollmer The Blues, Boss DD-3 og Vox Lil Looper, men siste tiden har jeg byttet ut Gollmeren med en T-rex Mudhoney, DD-3 med DD-6 og Voxen med Boss RC-3.

Moduleringseffekter bruker jeg svært sjelden, men har rikelig å velge mellom. Romklangen har jeg på forsterkeren, men liker veldig godt Boss RV-5 så den inkluderes en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er off-topic, men jeg merker at jo mer tid jeg bruker på å spille og øve, jo mindre tenker jeg på at jeg ikke er fornøyd med det som brukes. GAS og slike ting kommer gjerne når jeg sitter på internett og surfer på gitarrelaterte ting, og vips så dukker det opp noe jeg får veldig lyst på.

Forøvrig så kjøpte en guyatone microdelay for 200 kr for en stund siden, ekstremt bra delay og har vært kontinuerlig fornøyd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Hans Hansen

Samtlige pedaler her forblir på brettet.

har prøvd utallige pedaler fra reissues til svin dyre boutique pedaler men føler endelig at jeg er fornøyd med oppsettet mitt.

post-8041-0-55642600-1386357489_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.