Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rocksmith - Beste gitarpakke for å komme i gang


Sivert Hevert

Anbefalte innlegg

Synes alle sammen ser bra ut, men hvis den sorte Schecteren er den dyreste og mest forseggjorte også så er jo valget lett.

EDIT: Og her fant jeg som var ny til 2000kr. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=39403872

Folk har forskjellige formeninger om ny og brukt, men for min del, om man kan velge mellom en gitar som koster 2000kr ny eller 4000kr ny, og prisen basically er den samme. Så hadde jeg gått for den som koster 4000kr ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den gitaren du har LYST å spille. Jeg begynte med en Les Paul selv, selv om alle sa at det var en dårlig nybegynnergitar. Men det er bedre at man kjøper gitaren man har LYST å spille på fremfor å kjøpe en gitar som gir null inspirasjon! Hadde jeg kjøpt en Strat så hadde jeg aldri hatt lyst å ta opp gitaren, OG jeg ville ha slitt med å gå fra Strat'ens hals til en Les Paul siden halslengden er veldig forskjellig.

Forøvrig så er Rocksmith 2014 glimrende for å lære gitar. Du skal bruke rimelig mange tusen kroner på en gitarlærer over lengre tid for å lære det Rocksmith kan lære deg for 500kr på kortere tid.

Den gamle Rocksmith versjonen (som kom for noen år siden) er derimot litt mer frustrerende i bruk. Horribelt menysystem og langt færre måter å lære på. 2014 versjonen er det bare å hoppe rett inn i for hvem som helst og begynne med det basice (hvordan man skal holde gitaren) :)

Lykke til!

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så er Rocksmith 2014 glimrende for å lære gitar.

Ja, funker greit det men krever selvdisiplin det også. Er fort gjort å bli "revet med" og spille slurvete.

Et annet alternativ er Bandfuse som fungerer på lignende måte, men der brukes standard tabulatur (noe som jeg foretrekker).

Er ikke utgitt i europa ennu så man må eventuelt importere det. Og så finnes det kun for xbox/ps3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.