Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marcus Miller Clinic


TheCave

Anbefalte innlegg

Enig med dere. Det va en veldig bra clinic. Masse gode tips til oss bassister og ikke minst god spilling av han og de to andre i bandet. God bass lyd, må komma meg på Hagstrøms neste uke å prøve ut ein signatur modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke vært på clinicen (ikke så lett med familie og unger og slikt), men jeg var selvsagt på konserten. Kjempebra. Kanskje litt mye slaphand, men det er jo det man betaler for. :)

Høydepunktene synes jeg var når Patches Stewart kjører de nydelige trompet/flygelhorn-soloene sine, og når MM tar frem fretlessen sin. Det skjedde bare for sjelden. Men massevis og groove og feel!

Og de siste 2-3 låtene løftet taket. Helt rått! Og med en liten bass-godbit helt til slutt. :mrgreen:

Så må jeg få si at mine medpublikummere (ikke alle, selvsagt, men langt flere enn jeg hadde trodd) var elendige. Folk vaset frem og tilbake med fulle halvlitere, og maste så det lå et jevnt surr over salen hele veien. Bandet forsøkte seg med en rolig låt, og MM forsøkte også å hysje på publikum, men uten at det virket noe særlig. Kanskje det var en av grunnene til at det ble med den ene fretless-soloen? Jeg synes det er dårlig at folk ikke kan respektere de som står på scenen litt mer enn det som ble vist i går. Men på den andre siden... jeg har vært på flere konserter på Verftet, og det samme skjer hver gang. Jeg antar (dessverre) at vi for folk fra det store utland må fortone oss som rimelig usiviliserte og udannede. Og det er vi... dessverre.

Så med et stort minus for publikum: En kjempekonsert (langt bedre enn dette publikummet fortjener?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg la merke til at stemmenivået steg betraktelig på sangen hvor han spilte klarinett. Folk altså!

Ellers bør det sies at han er veldig profesjonell, både i clinic og konsertsammenheng. Det har sikkert noe med hans tid i bransjen å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' ja, jeg la merke til at stemmenivået steg betraktelig på sangen hvor han spilte klarinett. Folk altså!

Ellers bør det sies at han er veldig profesjonell, både i clinic og konsertsammenheng. Det har sikkert noe med hans tid i bransjen å gjøre...[/quote']

Helt enig i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clinic var gøy, dog kjedelig venting pga. forsinkelsen.

Det jeg fikk mest utav var vel dette med timing - å ligge foran trommene eller etter, og den innvirkning det har på hvordan rytmen oppleves. Stilig. Skulle ønske jeg kunne groove som MM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.