Web Analytics
Jump to content

Fender Stratocaster

jorjor

Recommended Posts

Har børstet støvet av en gitar jeg kjøpte for 35 år siden. En Stratocaster fra 72-74. Synes å huske at det ble skiftet en pickup den gang. Er det noen som kan si noe om verdien på en slik gitar. Har orginal kasse til den. Har jo endel sår og merker etter et liv på veien, men er nydelig å spille på, og låter kanon.

Serienr tilsier vel en '72 modell, men bilder må vel til for å kunne si noe om verdi. Det har vært et par strat'er fra tilsvarende år til salgs i det siste, og disse har vel ligget fra 15-40.000 avhengig av specs og stand. Det virker som om det er veldig få kjøpere, derimot, så beregn litt ti dersom du skal selge.

Eller selg den til meg for en hundrelapp:).

Gleder meg til å se bilder:).

Ja, litt bilder er kjekt her. Prisantydning avhenger av flere ting; hvilken finish, maple el RW hals, er resten av hardware og plastikk originalt? Vekt er også litt greit å vite.

Det at den har litt sår har lite å si på verdi, så lenge ikke det evt en samler som skal kjøpe.

Solgte nylig en refin `72 strat, var en kanongitar, men ble solgt for å investere i en enda eldre Fender ;) Men jeg syns 70talls Fender har et ufortjent dårlig rykte, men etter `74 skjedde det en del ting, så verdien på en 74 eller pre 74 er mye bedre enn f.eks. en 75/76 eller senere.