Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster


jorjor

Anbefalte innlegg

Har børstet støvet av en gitar jeg kjøpte for 35 år siden. En Stratocaster fra 72-74. Synes å huske at det ble skiftet en pickup den gang. Er det noen som kan si noe om verdien på en slik gitar. Har orginal kasse til den. Har jo endel sår og merker etter et liv på veien, men er nydelig å spille på, og låter kanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serienr tilsier vel en '72 modell, men bilder må vel til for å kunne si noe om verdi. Det har vært et par strat'er fra tilsvarende år til salgs i det siste, og disse har vel ligget fra 15-40.000 avhengig av specs og stand. Det virker som om det er veldig få kjøpere, derimot, så beregn litt ti dersom du skal selge.

Eller selg den til meg for en hundrelapp:).

Gleder meg til å se bilder:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt bilder er kjekt her. Prisantydning avhenger av flere ting; hvilken finish, maple el RW hals, er resten av hardware og plastikk originalt? Vekt er også litt greit å vite.

Det at den har litt sår har lite å si på verdi, så lenge ikke det evt en samler som skal kjøpe.

Solgte nylig en refin `72 strat, var en kanongitar, men ble solgt for å investere i en enda eldre Fender ;) Men jeg syns 70talls Fender har et ufortjent dårlig rykte, men etter `74 skjedde det en del ting, så verdien på en 74 eller pre 74 er mye bedre enn f.eks. en 75/76 eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.