Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eminence-elementer, FDM-teknologi, Palmer-kabinett


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Eminence har kommet på en måte å redusere utgangsvolum i høyttalerstadiet, ved hjelp av noe de kaller FDM-teknologi. Foreløpig er det, såvidt jeg vet, to elementer som er bestykket med denne funksjonaliteten: den amerikanskvoicede Maverick og den britiskvoicede Reignmaker. Man kan sågar se en diger volumbryter på baksida av elementene.

Evenstad selger Palmer-kabinetter med disse og mange andre høyttalerløsninger i.

Noen som har erfaringer med og/eller meninger om Palmer, disse Eminence-modellene og/eller FDM-teknologi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Eminence har kommet på en måte å redusere utgangsvolum i høyttalerstadiet, ved hjelp av noe de kaller FDM-teknologi. Foreløpig er det, såvidt jeg vet, to elementer som er bestykket med denne funksjonaliteten: den amerikanskvoicede Maverick og den britiskvoicede Reignmaker. Man kan sågar se en diger volumbryter på baksida av elementene.

Evenstad selger Palmer-kabinetter med disse og mange andre høyttalerløsninger i.

Noen som har erfaringer med og/eller meninger om Palmer, disse Eminence-modellene og/eller FDM-teknologi?

Du har helt sikkert gjort research og funnet ut av dette, men tenkte å svare uansett.

Jeg bygget meg et 2x12 kabinett der jeg satt inn Reignmaker. Disse låter ekstremt bra. De beste elementene jeg har hørt og er ekstremt fornøyd. Jeg bruker kabinettet med Hiwatt custom 50 topp og dette låter gull. Har og testa de med en Marshall JCM 800 og det og høres helt fantastik ut. Jeg er veldig glad i den "brighte" lyden så disse passer meg perfekt. Jeg kjører demping på ca 50% av speakerkapasiteten slik at jeg kan kjøre ampen hardere. Det er dog en fordel å ha et åpent kabinett da man må justere på auttenauteringen på baksiden av elementene. Jeg bygget et lukka kabinett som jeg kan åpne. Funker bra det.

Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.