Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Da var neste tele også ferdig...


Anbefalte innlegg

Har holdt på med 3 tele`er i det siste, og den andre ble ferdig for litt siden.

Denne er mer inspirert av 50tallet; svart tynn nitrolakk med en del krakkeleringer. Ble veldig fornøyd med hvordan de ble på denne.

Altså ikke noe sandpapir- og/eller barberblad-relicing :P

Halsen er magisk, den er en ganske eksakt replika av en mid50s soft V hals, og har 6125 bånd - uten tvil mine favorittbånd. Og ikke minst, den er håndlaget!

Pickupene er custombestilte Nocasters fra Onamac (K. Learned ) - låter kanonbra! Ellers så har alt fått en middels aging.

Ps, legg merke til switchtipen :)

01_zps75e8a86d.jpg

4_zps4cf07f26.jpg

3_zps60d970f8.jpg

2_zps786ac65f.jpg

5_zps7cc8a8c6.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens :) Når det gjelder relicing, så har jeg et par gitarer som jeg tar utgangspunkt i. Det handler i stor grad om "less is more" og å tenke litt logisk.

F.eks. jeg syns personlig ofte mange av Fender CS relic kropper ser fine ut, men skjønner ikke hvorfor de ikke fikser en bedre halsfinish, spesielt på baksiden. Det ser nesten ut som om de har brukt maskeringstape eller noe av og til, ser helt feil ut i mine øyne.

Og hardwaren, enkelte deler er krom og enkelte er nikkel, og de eldes helt forskjellig. Jeg bruker nesten like mye tid på å studere bilder som på selve finishen tror jeg ;)

Blir nok ikke mer lakkering før til våren, fordi jeg må lakkere ute. Muligens jeg skal starte på et par Paisley prosjekter, får se etterhvert. Men Ralph, bare si ifra så finner vi ut av noe. Denne tele`en er også laget til en annen fyr, så beholder den ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg absolutt full forståelse for. Men for meg handler det først og fremst om "feel" og ikke nødvendigvis bare utseende. Skikkelig innspilte gitarer passer meg mye bedre enn helt nye, og det jeg prøver å få til er å nærme meg "feel`en" av gamle gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.