Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd om BILLIG men likevel helt ok Telecaster som holder tuninga!


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Når det er sagt, så ser jeg at både Vintage Tele og Squier CB tele vil koste meg rundt 2000-2400 kr ny men må legge på 800 kr for overhaling/justering etc og da er jeg oppe i 3200 worst case... Da er det en gevinst på 1300 spenn.... spørs nok om det er verdt styret ja:)

Bare jeg får solgt PPC 412 kabinettet så skal jeg nok klare beholde Bajan! Har en lei uvane for å selge ting for fort og angre etterpå så mulig jeg skal lytte til rådene deres og beholde gofjøla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blåst kraftig gjennomtrekk på gitarfronten din det siste året, ja... :)

Kan jeg driste meg med påstanden om at du savner både en gullfarget R7 og en ganske så feit R9? (og at pengene du fikk for disse _egentlig_ har blitt sølt bort i billigere gitarer og annet nytt utstyr som igjen har blitt solgt med tap?).

Hva er det du har nå egentlig? MIJ Epiphone LP, Gibson SG Classic og Baja Telecaster?

Husk, man kan spare seg til fant... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

hehe, ja det er det jeg har nå, og det er jo veldig gode gitarer da!

Jeg har ennå til gode å tape penger på ett salg, men du har helt rett i at jeg savner R7en:) Det var faktisk den tredje R7 goldtopen som gikk ut dørene her.

Hadde to R6 goldtops også en gang (ikke samtidig) men de savner jeg ikke spesielt mye.

R9 var ekstremt nice å spille på men jeg ble aldri komfortabel med finishen på den:)

Greco EGF 1200 er nok den gitaren jeg angrer aller mest på at jeg solgte. Tro det el ei men den gikk for 19 000 kr til en samler..

Han sa ikke en døyt om prisen heller, det er nok hands down den beste les paulen jeg noen gang har hatt:/

Har også en Gibson WM-45 som egentlig aldri blir brukt. Den har jeg hatt siden 99 så det er vel en stayer selv om jeg aldri spiller akustisk lenger.

Pengene har faktisk vært fornuftig investert i både nye vinduer over hele linja samt nytt barne utstyr ( venter første sneipinne om en mnd) så har ikke sløst bort noe av pengene fra salg:)

Bestilte meg en ny Vintage VS6 SG i hvit finish i går til 1900 laken levert på døra etter å ha lest så sinnsykt mye bra om de så den blir nok en stayer den også.

Kan være at jeg ryker på en P90 smell fra Vintage også om jeg liker VS6èn, da kan det fort være at Gibson classic ryker:)

Men denne gangen skal jeg ha mer tålmodighet og bruke MINST 6 mnd på testing før jeg legger ut noe til salgs!

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Jeg har 'sneip' selv (ev. 'sneipinne') og venter ei til ved juletider, så jeg kjenner til problemstillingen..., og ønsker deg lykke til ;)

Plutselig blir man nødt til å redusere spilletiden med 50% (ev. øke med 50% som jeg gjorde, men nå spilte jeg lite i utgangspunktet).

'Beg to differ' angående det å ikke karakterisere inntekter fra salg som tap når det går til oppussing, men det er nå meg. :)

Bruke seks måneder ja, greit om jeg setter på timeren? :P

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

hehe ja start timeren:) Kan bli en utfordring men skal gjøre mitt beste!

Oppussing er viktigere så for min del var det gevinst all the way:)

Om disse Vintage gitarene er så gode som folk skal ha det til så blir det nok flere på meg og da ryker nok Gibson fjøla da de har en variant som er "lik" den.

VS6MRMA:

http://jhs.co.uk/vintageiconguitars.html

er riktignok litt imot signatur gitarer men ser for meg at jeg kan slite bort den lille signaturen her!

VS6MRPCR kan også være interessant:)

Telecasterne V52 og V62 hadde også vært interessant, evt Squier CV men alt taler nok til at jeg beholder Bajan som jeg tross alt liker veldig godt, får finne flere låter jeg kan bruke den på:)

Spørs nok om det ikke blir noen ekstra pakker fra nissen under treet i år:) Regner med at jeg får SGn tidlig neste uke så skal gi min dom her etter førsteinntrykket OG etter 6 mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men bare husk at man kan 'spare seg til fant'. To billige Vintage-gitarer er ikke like bra som en god Gibson/Fender (og med dagens bruktpriser koster to billiger og strengt tatt litt kjipe kopier like mye som en brukt og god original). En ny 60's og en ny 50's Squier Classic Vibe er ikke like bra som en brukt USA Tele, bare for å gjøre noen sammenligninger. Flere rimelige gitarer gir kanskje større lydpallett enn et mindre antall dyrere og bedre gitarer, men spilleopplevelsen? Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt (sier jeg som sitter med nesten en håndfull prosjektgitarer).

:)

Skal ikke kludre til tråden mer. Gi oss tilbakemelding og sammenligningsreview når Vintage-gitaren er på plass og du har fått testet den opp mot Classic'en din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

joda er klar over det, men Bajan gjør jobben like bra og vel som det som en USA tele Standard jeg hadde tidligere så når det gjelder Bajan så er jeg ikke akkurat bekymret.

Epiphone les paulen med long tenon, CTS pots, RS kit/wiring, Bonamassa pups, Kluson tuners og hardware fra Faber gjør den gitaren til en top notch les paul så den er jeg iallefall ikke bekymret for:)

Classicen er jo pimpa så det holder den også og den er rett og slett helt sjef, så min eneste "bekymring" vil være denne Vintage SGn men ut i fra hva jeg har lest meg til så virker den også som en knall gitar, sikkert ikke på høyde med Gibby classicen og det kan man vel neppe forvente, men forhåpentligvis mer enn god nok til mitt bruk.

Når man spiller med så pass mye vreng som vi gjør så hører jeg neppe forskjell på Vintage og Gibson uansett.

Det viktigste er at Vintage SGn er behagelig å spille på og holder tuninga greit, gjør den det er jeg langt på vei:)

Skal gi en update her når mottatt og vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classic Vibe er helt ok gitar for prisen, men ikke på samma nivå som Baja i det hele tatt. Men når jeg skal anbefale strat eller tele til mellom 2 og 3 lapper, så nevner jeg ofte CV. Har 3 elever som har CV tele`er nå faktisk. Men ikke selg Baja`en ;)

Endret av MAa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Ok, da har jeg bestemt meg for å beholde Banja fjolla mi, men da har jeg fått med meg at Squier CV er en utmerket Tele for kronasjene, at Baja er ett råskinn av en tele og at jeg definitivt skal gi meg selv lengre trial periods framover på fjølene mine :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tviler.... Er nok samme trevirke i kropp og hals (bortsett fra at customen har rosentre gripebrett), og at kroppen på customen har binding (regner med at du snakker om '62 customen?). Prisforskjellen ligger vel i nettopp det at den har rosentre gripebrett og en litt mer forseggjort kropp.

Husker jeg rett så bemerket jeg meg at halsen på den customen jeg har prøvd var syltynn og derfor ikke noe for meg. Går eller gikk i hvert fall rykter om at pickupene i CV er Toneriders, uten at jeg vet helt sikkert.

Uansett, det med halsen er jo 'personlig anliggende', men rent objektivt, så objektiv som jeg kan klare å være, så er det bra gitarer til prisen - vel å merke med litt etterarbeid, noe du er ganske bra på..., så man må jo veie opp om det er verdt det om alt må byttes ut, båndfiling, ny nøtt og hele pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.