Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd om BILLIG men likevel helt ok Telecaster som holder tuninga!


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Tviler.... Er nok samme trevirke i kropp og hals (bortsett fra at customen har rosentre gripebrett), og at kroppen på customen har binding (regner med at du snakker om '62 customen?). Prisforskjellen ligger vel i nettopp det at den har rosentre gripebrett og en litt mer forseggjort kropp. Husker jeg rett så bemerket jeg meg at halsen på den customen jeg har prøvd var syltynn og derfor ikke noe for meg. Går eller gikk i hvert fall rykter om at pickupene i CV er Toneriders, uten at jeg vet helt sikkert. Uansett, det med halsen er jo 'personlig anliggende', men rent objektivt, så objektiv som jeg kan klare å være, så er det bra gitarer til prisen - vel å merke med litt etterarbeid, noe du er ganske bra på..., så man må jo veie opp om det er verdt det om alt må byttes ut, båndfiling, ny nøtt og hele pakka.

Jeg har selv CV custom, og hovedforskjellen mellom denne og 50s er som sagt litt mer "pynt" på kroppen med bindings osv, ellers er det i hovedsak forskjellige pickups, hvor customen heller litt mer mellomtone, mens 50s har litt lysere lyd.

Det har blitt bekreftet at custom kommer med toneriders pickups uten logo ;)

Utrolig gode gitarer ihvertfall, jeg har kun byttet ut sadlene til sadler i messing, og intonert den, noe mer er ikke nødvendig, veldig godt arbeid fra fabrikk på bånd, nut osv.

Jeg prøvde en hel del Mexico gitarer, men valget falt lett på CV :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.