Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken DAW bør jeg gå for?


newbie

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fram til nå brukt Pro Tools 8 le sammen med en mbox mini2. Mboxen begynte å fjuske så jeg investerte i et Focusrite 18i8 lydkort. Jeg var ikke klar over at Pro Tools 8 le MÅTTE ha m-audio lydkort for å fungere så nå er jeg litt stuck.

Jeg bruker Pro Tools mest til å spille inn låtideer dom dukker opp. Bruker da akustisk gitar og MIDI til alt annet.

Har prøvd en del DAWer i det siste, men blir ikke helt enig med meg selv.

Focusrite lydkortet kom med Ableton Live. Det likte jeg ikke.

I det siste har jeg prøvd Reaper, men blir ikke helt venn med det heller.

Noen forslag? Har ikke noe stort budsjett når der gjelder dette.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg bruker det både med det gamle og det nye lydkortet (Behringer og Alesis), og Studio One fungerer med begge. Tror det fungerer så lenge det er støtte for ASIO (og det gjelder vel samtlige lydkort i dag).

Jeg har for øvrig Studio One Producer, som jeg fikk ganske rimelig på kampanje til $99.95 (du kan også kjøpe disse bl.a. gjennom 4sound). Den gjør så langt jobben for meg, men jeg har da ikke inkludert mastringsmulighetene og noen andre (for meg) uvesentlige features som de to dyrere versjonene har.

Sammenligning av de ulike versjonene finner du her:

http://www.presonus.com/products/Studio-One/explore/start-free-go-pro

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan digitalt kjøp av programvare hos 4sound fungerer?

Kjøpte Studio One Producer og ble belastet 99,- for frakt. Kommer produktet i posten eller får jeg en nedlastingslink og serienummer?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen jeg er blitt overbevist jeg gitt :-) Mener jeg har lest at Artist ikke fungerer med eksterne plugins? Stemmer det?

Det er vel bare Pro som kan bruke eksterne plugins.

Jeg fikk Artist med noe annet utstyr i sommer og oppgraderte nylig til Pro. Kjører på en macbook pro og en stasjonær windows-maskin. Så langt er jeg strålende fornøyd. Har enda ikke støtt på problemer med utstyrs-kompatibilitet såfremt grensesnittene støtter enten core-audio eller ASIO. Det eneste jeg savner er en enklere måte å splitte opp live-opptak på. Timelange opptak er det mye jobb med etterpå. Presonus har et eget capture-program hvor man splitter track med et enkelt tastetrykk, men det er dessverre bare tilgjengelig for registrerte eiere av en Studiolive mikser. Capture sies å fungere med alt mulig av lydkort akkurat som Studio One, så jeg hadde gjerne bladd opp noen kroner for å kjøpe det separat. Flere har ytret samme ønske på Presonus' brukerforum så det er nok mulig det blir tilgjengelig senere, eller at tilsvarende funksjonalitet blir inkludert i fremtidige versjoner av Studio One.

PS! Presonus selger mange software-produkter, inkl Studio One til halv pris mellom 25/11 og 2/12. Litt irriterende at jeg allerede har kjøpt min oppgradering, men kanskje noen andre kan spare litt. Enkelte butikker selger riktig nok programvaren til litt lavere priser enn Presonus egen nettbutikk det meste av tiden, men når man nå kan få full pakke Studio One professional til ca 1600 kr får man mye for pengene.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.