Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal musikk-DVD!


Haavard

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bigbang - radio radio tv sleep

rhcp - live at slane castle

rhcp - off the map

jeff buckley - live in chicago

korn - deuce

sex pistols - the filth and the fury(dokumentar)

sex pistols - live at the longhorn

slipknot - disasterpieces

Den er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk veldig skuffet da jeg så filmen nå nylig. Bandet blir jo fremstilt som noen winers/assholes. Dette var jo overhodet ikke sånn det var. Jeg simpelthen hater folk som betrakter bandet som Jim Morrison & The Doors. Bandet var en helhet, og filmen er med på å forverre akkurat det.

Det som er faktum er jo at Jim Morrison reelt sett var The Doors, og det var Jim Morrison folket ville ha. Ingen brydde seg om medlemmene av bandet The Doors. Hvem var de? The Doors er Jim Morrison mente fansen og kritikerene.

I ettertid har det nok gått opp for de fleste at The Doors faktisk var mer enn sex, narkotika og Jim Morrison.

Selv om mye av oppmerksomheten rundt The Doors var rettet mot frontfiguren Jim Morrison så skjønner de fleste nå at det magiske ved The Doors aldri hadde vært noe uten den herlige organisten Ray Manzarek, gitaristen Robby Krieger (som faktisk lagde den største The Doors hiten, Light My Fire), og trommisen John Densmore.

Men grunnen til at bandet blir fremstilt som "Jim Morrison And The Doors" i filmen er jo egentlig enkel. Det var faktisk slik folk så på bandet på den tiden. Det var han galne mannen i skinbukser de ville ha.

Kan jo også legge til det at selv om de fleste folk ser på Jim Morrison som en gud, en hellig person eller en musikkens Messias (faktisk digger jeg, som mange andre Morrison) var han faktisk en gigant-drittsekk fra en annen verden. En som virkelig ga faen i alt. Og da mener jeg alt! Derfor blir det ganske rart å tenke på at så mange forguder ham fortsatt, 34år etter hans død.

Cause Im A Backdoor Man!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haavard:

Det jeg mener er at når man først skal vise "historien" om The Doors på film, så bør de følge den. Poenget mitt er at inad i bandet, så var ikke forholdene så ille som regissøren skal ha det til. Om Jim var en drittsekk er jo så som så. Bandet skapte i hvertfall fantastisk mye bra mellom 67 og 71. The Soft Parade er forresten et jævlig undervurdert album etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være den første som nevner Dream Theater - Once In A Live Time og Live At Budokan. Er kanonfet når de begynner og spille Freebird på slutten av Take The Time på OIALT :D

Så har du jo også Dum Dum Boys fra Dødens Dal. Bare et must.

Og til sist vil jeg anbefale Scorpions Live Acoustica. Var litt morsomt og høre Scorpions akustisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.