Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

jeg har to stk, og har planer om å installere det på alle floyd-gitarene mine, etterhvert som pengene strekker til.

Genial (men litt dyr) liten dings som hindrer broa fra å bevege på seg (det er bittelitt bevegelse, men det er nesten mikroskopisk) innenfor vanlige bending-grenser. (ca 3 halvtoner etter min erfaring)

dobbel-bending funker kjempefint med en sånn på plass.

En positiv bi-effekt av denne er at floyd-fintuningen går mye kjappere, da broa ikke beveger så mye på seg for hver streng som stemmes.

Enkel å installere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har ikke prøvd, men jeg er ganske sikker på at det ikke fungerer den veien.

mekanikken kan litt enkelt forklares med to magneter som glir i et rør, den ene er "låst" til kroppen, mens den andre følger broen.

magnetene holder da broen fast til kroppen, til kraften som drar de fra hverandre blir for stor. Altså, man kan bende strengene et stykke før magneten slipper, og drar man i tremoloarmen overfører man så mye kraft at de slipper med en gang.

(slik de er tenkt å gjøre) Dette skjer forøvrig veldig smidig, uten noen lyd når de slipper eller møtes.

Hvis du stemmer ned, vil strengedraget bli mindre, og broen vil bli dratt bakover av fjærene - noe som bare dytter røret bakover på en "skinne". Det vil jo tilsvare det samme som å dra i armen, noe den selvfølgelig takler fibt,

her er en video :)

så kort oppsummert: nei, den fikser ikke nedtunings-problemet med flytende broer. kun bending-problemet

Endret av umy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm- så hvis jeg setter på en supersterk neodym- magnet på den ene enden av en pickup, så vil den ikke ha noen effekt? Hvordan kan det da ha seg at magneten som allerede sitter i pickupen, og som heller ikke beveger seg i forhold til den, kan påvirke lyden, for det er vi vel enige om at de gjør? Hvis ikke, er det jo bare å droppe hele magneten?

Dette får jeg ikke til å rime helt, men det er mulig jeg har tenkt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.