Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innspill på miks?


Anbefalte innlegg

Gjorde et live opptak med min X32 på en konsert for litt sia. Driver å leker litt i Logic X nå, lenge siden sist merker jeg. Noen som har noe å utsette på miksen? Tar veldig gjerne i mot tips! :D

EDIT: Nye spor

https://soundcloud.com/hrsmithsvenner/sets/katalysator-live-huset-grovmix

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på første låta;

Nja, første jeg legger merke til er at hihat er litt høy, og at basstromma ikke egentlig er så veldig hørbar (bortsett fra i typ 60Hz og nedover). Vokalen kan også være en touch lavere. Men ellers låter det ikke så galent. :)

Takk!

Skal fikse mere pønsj i basstromma imorgen, så den er mer hørbar. Hihaten er så overveldene pga det er live opptak og den lekker inn i alle mikkene. Kan velge å ha crash og ride, med dette hh nivået, eller mindre hh og ingen overheads :D

Var noen andre som mente at vokalen burde være høyere, men kan kanskje dempe den 1-2 dB.

Flere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at ørene påvirkes av alkohol, men prøver selv med et par øl innabords. Med mine høytalere synes jeg vokalen låter bra, hadde beholdt den slik. Ellers, litt eq-ting: Synes bassen tar stor plass, noe "boomy". Hadde prøvd å begrense den litt i bassfrekvensene, slik at det er mer plass til basstromma. Evt gi den litt mer definisjon ved å booste høyere frekvenser. Gitaren kan godt få litt mer topp, evt dra av litt i bunn. Trommene låter punchy, men kanskje dra på litt på høye frekvenser på skarpen, typ 2000+ (litt avhengig av hvordan skarpen låter i utgangspunktet). Jeg synes vel at det generelt er noe bassy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel miksen du ønsker tilbakemelding på, og jeg synes dette låter veldig bra.

Åpent, fint, med god plassering av instrumentene. Luft, og en tydelig og kledelig "livefeeling".

Jeg synes dette låter såpass bra at jeg ikke hadde skrudd så mye mer på det. For mye etterabeid fjerner ofte litt livefeel, og grumser til saker og ting.

Etter å hørt på hele greia to ganger, er det kanskje liiitt lite lite i senter, dvs at du kan flytte stereoperspektivet litt sammen, men det kan være noe med mitt lytteoppsett enn at det er noe feil med miksen. Har akkurat flyttet DAWoppsettet, og har ikke spilt inn noe selv her jeg sitter nå.

Synes ikke det er noe som "stikker seg ut", det er plass i miksen som sagt, og god balanse fra bunn til topp.

Litt overraskende med låtvalg. Prudence og Sambandet-låter, da gitt.. Men det blir jo noe annet, og ikke kommentar på lyd.

Jokke-> Åge -> Marius neste?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.