Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Kjøper stort sett brukt fra folk på forskjellige US forum.

Å kjøpe på eBay er blitt så dyrt pga av alle avgiftene for selgerne, disse må de selvsagt inkludere i prisen sin...

Har kjøpt noen gitarer som har vært på eBay men har tatt selve handelen utenfor ved at de har avslutta auksjonen og så solgt den til meg.

eBay har funnet ut at de kan gjøre som de vil for at de er blitt så store at folk er avhengige av de.

De eier jo PayPal også så det er fritt frem...

Ikke umulig at det dukker opp noe nytt etter hvert, en global Craigs list?

Utrolig mange som har sluttet å selge på ebay, det er mye mindre gitarer der nå i forhold til før -Det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en G&L ASAT USA-modell, og det er en "guitar for life". G&L har en rekke modeller av ASAT (tele-typen), og de er alle bygget på Leo Fenders og George Fullertons erfaringer fra Fender og Music Man m.m. Kort sagt, litt mer av alt, men full fender-feel, ikkeno kopi-preg. USA-G&L-er kommer med helt perfekt justering, halsene er PLEK-et og de er bygget som tanks. G&L forener old-time preg med moderne finesser og toppkvalitet. G&L = G(eorge) & L(eo).

Du kan se oversikten her: http://www.glguitars.com/instruments/USA/guitars/index.asp

Alle gitarer bestilles etter ønske fra fabrikken (de produserer mindre enn Fenders CS totalt, dette er håndverk og ikke industri) og levering tar 3-4 måneder gjennom amerikansk forhandler. Ikke noe galt med Fender CS, men disse gir deg vel så mye for en billigere penge. G&L er beryktet for ikke å ha mandagseksemplarer.

I Norge kan du kjøpe et utvalg fra lager her: http://www.idmusikk.no/index.php?main_page=index&cPath=1_11&filter_id=221 Prisen er ikke mye høyere enn om du importerer selv.

Men de har ikke alt på lager, du må ringe og spørre eller besøke sjappa. Thomann er også et alternativ. NB! Tribute-modellene er bygd i Indonesia, og ferdigstilt i USA med samme elektronikk som på de tilsvarende USA-modellene. Veldig mye for pengene. De beste eksemplarene er svært nær USA-modellene.

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har eid en 2500 bass av både Tribute- og USA- versjon, synes jeg at det er på sin plass å påpeke at det faktisk er forskjell. Veldig mye større enn det jeg trodde. Siden elektronikken er den samme, er lydforskjellen mye større enn det jeg hadde trodd. Jeg har eid tre G&L til sammen og det er jo ikke noe statistisk materiale å banke i bordet med, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har eid en 2500 bass av både Tribute- og USA- versjon, synes jeg at det er på sin plass å påpeke at det faktisk er forskjell. Veldig mye større enn det jeg trodde. Siden elektronikken er den samme, er lydforskjellen mye større enn det jeg hadde trodd. Jeg har eid tre G&L til sammen og det er jo ikke noe statistisk materiale å banke i bordet med, men likevel.

Poenget er vel nettopp det at mens Tributene kan variere en hel del, så varierer US-modellene mest i treverkets figurer (hvis du har translucent lakk). ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Fender og G&L har gode modeller, og det finnes mye snadder fra mindre produsenter. Selv ville jeg gått for noe som skiller seg litt fra det som til nå er nevnt i tråden fordi jeg ikke er så begeistret for det tradisjonelle hals-festet som mange av disse bruker. Jeg foretrekker noe som er mer strømlinjeformet som f.eks en nyere Tom Anderson (2007+) eller Sweetwood, bare gitaren ellers er bygd i "rett" treverk og med pickups som gir den lyden man er ute etter.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.