Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Det kommer jo litt an på hva du er ute etter; men en CS Nocaster er absolutt et av de beste alternativene. Ellers så finnes det jo mange custom byggere der ute, hvis du ikke er avhengig av Fender på headstocken. Men for 20k ville jeg også sjekka ut 70talls tele`er hvis du skal til statene; veldig mye bra gitarer der.
Jeg har hatt masse bra tele`er, men etter jeg kjøpte meg en original 68 så vurderer jeg stort sett ikke nye Fender tele`er lengre.

Du kan også være heldig å få tak i f.eks. en modda og/eller refin 68 eller 69 tele for det budsjettet, det gjelder bare å være tålmodig og følge godt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med såpass til budsjett kan du veldig mye fint. Støtter forslagene om CS relic, de bruker ofte å være veldig bra.

Ville gjort meg opp en vurdering om du liker litt mer moderne halsspecs, det er nokså stor forskjell på dagens 9.5" radius og medium jumbo bånd og på 7.25" og små vintagebånd, når det kommer til spillbarhet.

Jeg foretrekker førstnevnte med stor margin, men det er fortsatt endel som tvilholder på vintagespecs. Ingenting galt i det forsåvidt, men jeg ville tatt det med i vurderinga, uavhengig av hva du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan og være en idè å kikke på Vinetto og Linhof. Begge bygget av Eks Fender Custom Shop-folk, henholdsvis Vince Cunetto og J. Black. Hender det dukker opp eksemplarer på bruktmarkedet til fin pris.

Kan ta med John Suhr og i det selskapet der.

Når det gjelder tele`r har jeg har hatt div Fender, en Anderson og spilt en del på en Vinetto og denne T Classic`en her er helt klart favoritten så langt.

Har både svart og tortoise plekterbrett til den, klarer ikke å bestemme meg for hva som ser best ut.

SuhrTClassic_zps2b8bfb23.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta med John Suhr og i det selskapet der.

Når det gjelder tele`r har jeg har hatt div Fender, en Anderson og spilt en del på en Vinetto og denne T Classic`en her er helt klart favoritten så langt.

Har både svart og tortoise plekterbrett til den, klarer ikke å bestemme meg for hva som ser best ut.

Jeg har forøvrig to Linhofer selv og etter diverse prøving og feiling er det disse to som blir værende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta med John Suhr og i det selskapet der.

Når det gjelder tele`r har jeg har hatt div Fender, en Anderson og spilt en del på en Vinetto og denne T Classic`en her er helt klart favoritten så langt.

Har både svart og tortoise plekterbrett til den, klarer ikke å bestemme meg for hva som ser best ut.

Har nettopp bestilt meg en slik - Classic T i hvit finish.

Jeg bestilte med svart plekterbrett da det ser best ut i mine øyne iallefall.

Håper å få den før jul ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.