Gå til innhold
  • Bli medlem
Soundmannen

overhead til trommer i studio

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenkte å kjøpe selv studiomikker til slagverket(da gammel trommisen stakk av med dpa2011) og tenkte litt på å bruke en shure sm7b på stortromme, 2 sm7b på skarp (over og under) og 2 overhead men er litt usikker på hvilken. Vi hadde dpa2011 som sagt i det gamle bandet og funka fjell det men disse er ganske dyre og etter det jeg har lest best egnet til live. Så jeg tenkte litt på 2stk Shure KSM32? Noen som er enig/uenig? Disse skal i tillegg være veldig godt egnet til amper og akustisk gitar så da får jeg både i pose og sekk?

Bruker RME babyface og RME Octamic ii

Endret av AlexFossum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røde mikkene har for mye topp etter min smak. DPA 2011 er fint... Sennheiser E914 funker fint og er jo endel billigere. Selv foretrekker jeg stormembraner til oh, feks Neumann Tlm102, AKG 214 ell. Det finnes mange alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har røde nt5 i studio, funker fjell dem, bra til akkert også. Koster ikke all verden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja alternativene er mange, og det er det som gjør dette så vanskelig. Virker neste som at man bare må sette seg en maksgrense på pris å kjøpe det dyreste :P Hva om jeg setter en maksgrense på 8tusen for et par overheads? hva vil dere ha valgt selv da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.