Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagstrøm - kvalitet?


Lundebird

Anbefalte innlegg

Vil tro at de er laget på samme fabrikk som lager de fleste andre asiatiske Gibson-inspirerte gitar, som eksempelvis Cort og eventuelt Epiphone, og at kvaliteten er deretter. Har selv bare prøvd en Swede (når reissuemodellen først kom for noen år siden) og fikk inntrykk av at det var en bra gitar og mye for pengene, om en fryktelig tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt inntrykk av at de ligger i Epiphone+ området, og er mye gitar for pengene. Har hatt en Viking tidligere, og har en Epi Dot nå. Vikingen var en mer forseggjort gitar mtp finish og pickups, men den koster jo litt mer også da... Synes å huske at Deuce modellen du nevner høstet gode ord i "Guitarist" da den ble (re?) lansert for noen år siden. Hagstrøm har mange fine modeller synes jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett veldig gode gitarer, og skikkelig "value for money". Personlig, og etter en del testing, synes jeg Hagstrøm ligger langt foran Epiphone. Hagstrøm blir produsert i Kina under svensk oppsyn, og etter det jeg har lest meg til produseres alt på samme fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Hagstrøm Viking Baritone som hovedgitar og er kjempefornøyd med den. Har byttet ut bridgepickupen til en Lollartron, da orginalpickupen var litt mørk etter min smak.

Har hatt gitaren i et år nå, og har ingen planer om å bytte den ut med det første. Mulig den får seg en bigsby etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Super swede selv og jeg har enda til gode å teste en epiphone som er av samme kvalitet og spillfølelse for min del..

De veier en hel del, men det bare forsterker kvalitet følelsen, 50s wiring og SD antiquity pickups ble helt fantastisk kombo på min gitar til mitt bruk!

ble super skuffa når jeg testet en Gibson LP studio i musikkhandelen her.. føltes mer ut som en kina kopi enn noe annet..

Mulig Gibson hadde bærsja litt på leggen med akkurat den gitaren men jeg hadde aldri i verden bytta ut min Super swede mot en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.