Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

In ear monitor


Zo-So

Anbefalte innlegg

Stereo In-ear er jåleri og bortkastet aux. Poenget er at du skal høre hva du spiller, ikke at det skal være fantastisk bra lyd. Og ALLE in ear-systemer jeg har sett og brukt har limiter som sørger for at du ikke blir døv. Ikke forvent at lydmannen skal passse på øra dine. Om du kjøper deg in ear uten denne beskyttelsen, så er det ditt problem, ingen andres.

Tar litt tid å vende seg til, men in ear er rett og slett fantastisk. Det er en drøm å gjøre konserter uten scenelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stereo In-ear er jåleri og bortkastet aux. Poenget er at du skal høre hva du spiller, ikke at det skal være fantastisk bra lyd. Og ALLE in ear-systemer jeg har sett og brukt har limiter som sørger for at du ikke blir døv. Ikke forvent at lydmannen skal passse på øra dine. Om du kjøper deg in ear uten denne beskyttelsen, så er det ditt problem, ingen andres.

Tar litt tid å vende seg til, men in ear er rett og slett fantastisk. Det er en drøm å gjøre konserter uten scenelyd.

Er uenig. In-ear er allerede jåleri, og hvis man unner seg dette så er det fint med en stereomix. Kan være deilig å ha den andre gitaren panorert til den siden han f.eks står på, og ha hovedvokal på sia av sin egen koring for å treffe harmonier osv uten at alt er en svær og stygg monogrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koring er veldig enkelt med in ear! jeg har jo amp på senen så det er fantastisk flott å høre seg selv.

ser ikke på in-ear som jåleri! det er mye enklere live og man slipper monitorer som farger lyden til mikker, samt at lydnivået går drastisk ned på senen..og ikke minst mye mindre å drasse med på veien...

Endret av morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange sliter med støy ekstern støy fra scenen. Da vil jeg anbefale noe som er formstøpt av in-ear plugger i hvertfall! Da blir det helt tett og du hører faktisk monitormixen din uten å måtte skru opp volume på ekstreme nivåer.
Vil anbefale Hantek Audio i hvertfall. Disse leverer ACS monitoringer som er svært godt kjent på markede blant formstøpte. Har to sett selv, men det koster! Finner alle de formstøpte her: http://www.hantek.no/in-ear/acs-custom

Var en dyr investering, men absolutt verdt det. Det fikk plutselig det trådløse systemet mitt til å duge litt mer, da jeg fort fant ut at scene-støyen ødela ganske mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.