Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

In ear monitor


Zo-So

Anbefalte innlegg

Vet at Sennheiser-systemene blir mye anbefalt, blant annet dette: http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=320_329_530&products_id=24050

Ellers er ikke de litt billigere LD Systems-settene dårlige, de heller ;)http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=320_329_530&products_id=21456

EDIT: Ser ikke ut som det var noe å spare på å kjøpe f.eks. Sennheiser-settet fra Thomann, heller.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sennheiser EW300 G3. Supert å bruke. Knallgod lyd uten at lydvolum trenger være så høyt.

PS. du må kjøre i stereo, ellers føles det som du har lyden midt inni hodet. Virker og litt ullen da.

Så Inear krever jo litt mer av mikser da siden alle i bandet ideelt skal ha 2 aux hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at mange steder har fastsatte auxer, slik at 1-SR-mon, 2-SC-mon, 3-SL-mon og 4-SDR-mon, deretter går de neste 4 auxene til klang, og dersom lydmannen skal gidde å frigi en av klangen for din stereo-opplevelse skal du være jævla trivelig. Jeg har enda friskt i minne at store deler av Leprous bruker stereo in-ear, De brukte også nesten 20 minutter av lydsjekken på å gi trommisen god cymballyd i in-ear. Ikke gå den veien, plz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at mange steder har fastsatte auxer, slik at 1-SR-mon, 2-SC-mon, 3-SL-mon og 4-SDR-mon, deretter går de neste 4 auxene til klang, og dersom lydmannen skal gidde å frigi en av klangen for din stereo-opplevelse skal du være jævla trivelig. Jeg har enda friskt i minne at store deler av Leprous bruker stereo in-ear, De brukte også nesten 20 minutter av lydsjekken på å gi trommisen god cymballyd i in-ear. Ikke gå den veien, plz.

Er rimelig greit med digitalbord da, masse outputs å ta av :) Men ja, et helvete å gjøre fire-fem forksjellige mikser til bandet. Må nesten være fast lydmann og ha oppsettetlagret fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har brukt in-ear i mange år nå etter vi kvitta oss med monitorer og monitorforsterkere. først brukte jeg ledning og øreplugger fra aux på mixeren. Så kjøpte jeg et JTS trådløst. funka ganske greit, men kutta ut på utespilling og fuktig luft. Nå har jeg invistert i Sennheizer EW300 Koster jo en del, men jeg synes det er verdt det! fantastisk bra lyd. Når jeg spiller i andre sammenhenger enn med bandet så har jeg in-ear`en i gitarracket mitt sånn at jeg bare gir lydmannen ledningen min, der det er mulig da.

Både jeg og vokalisten bruker Sennheizer EW300 og er veldig fornøyde. Kan anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.