Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"dette bare MÅ du høre!"-tråden

Anbefalte innlegg

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette ble rart. Og stilig.

Jeg er ikke stor tilhenger av instrumental gitarmusikk siden det ofte blir litt for mye "se på meg", men jeg må si at Nick Johnston er et stort unntak. Tydelig inspirert av Malmsteen, og Timmons, men

Faen! Nå har jeg også fått den som trådstarter luftet: Going Home med Toto fullstendig på hjernen! Selv om jeg kjenner den fra før.

• 2 weeks later...

http://www.youtube.com/watch?v=sMXz7FUi4-I

Jaco Pastorius spiller veldig fint, men mye lidenskap. Anbefales veldig å høre på dette. Postet vel "Portrait of Tracy" tidligere her. Dere bør absolutt høre på den. Veldig viktig stykke i forhold til bassens rolle i musikken, da særlig jazzen.

Endret av OsloGutten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet Mistreater fra Coverdales andre plate etter DP. Sukkersøt, men veldig laidback og fantastisk vokalprestasjon. Det var på den tiden han virkelig kunne SYNGE!

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen sier "dette MÅ du bare høre" så sitter jeg helt stille og stirrer rett frem i håp om at de kanskje tror jeg er katatonisk, og dropper temaet. Eventuelt at jeg på fantastisk vis har utviklet evne til kamuflasje og går i ett med omgivelsene.

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• 8.2 er RMS spenninga. Gang den med kvadratroten av 2 så har du sånn ca 11.6 VAC Peak to peak. Og så er det spenningsfall over to dioder i en sånn likeretter, ikke alle fire ! Og hvis du måler rett etter likerettern uten noe filterkondiser er det jo ikke ren DC ...     
    • Da er de nye diodene lodda på plass. For at de skal få litt kjøling, lodda jeg de med noe lengde på beina, litt opp fra print kortet, og bøyde de to ytterste litt til siden. Så målte jeg, 8.2V veksel fra trafo, inn på likeretter'n, og ut, 11V...hæh? Skulle ikke de fire diodene til sammen suge ca 2.4 V? Annivay, jeg satte i fire gamle rør, så kretsen fikk last, og, strømstyrke droppa ned til 7V. Så da er vel allt i orden da....
    • Hvis du har en av/på-switch til loopen vil du vel kun få input hvis den er av, og kun loop return hvis den er på? Men parallell loop vil nok også fungere ja
    • Har desverre ikke svar på det. En slipper hvertfall å kutte strenger som ved FR - her trer man strengene inn i blokken bak gitaren. Ingen locking nut, ingen behov for sekskantnøkkel (tør ikke skrive umbraco/unbraco lenger). Ser også ut til at trussrod-justeringen utføres på med et ratt ved siden av neck-pickupen.
    • Muting av signalet gjør jeg allerede med ab boksen regner jeg med, som enten sender gitar signalet til input eller til helix sånn det er satt opp nå. Med en av og på switch til fx loop vil jeg vel også få input signalet med i tilegg til clean amp modulering, det tror jeg blir krøll.  Må undersøke litt ang parallell loop
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.