Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny låt under produktsjon!


Soundmannen

Anbefalte innlegg

MP3-komprimeringen på låta er såpass hard på souncloud-opplastningen at det er vanskelig å gjøre seg opp en mening om miksen, men umiddelbart er trommene ganske dølle. Både vokallinje og vokallyd høres veldig uferdig og "demoaktig" ut, og ikke minst mangler det masse kor på vokalen. Det hadde nok gjort mye for min del. Må komme med noe positivt også, og det er at det er mye heftig instrumentering på alle instrumenter, og låta har absolutt potensiale til å bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Audun. Det "spruter" ikke av dette, det er mer grøtete. Det virker innimellom som om gitarspillingen er litt upresis, uten at jeg er helt sikker på om det stemmer. Innimellom er det frekvenser i de forskjellige gitarene som stikker seg ut, uten at jeg kan si noe nærmere om hvorfor. Litt lite helhet i det hele, virker som om det er flere forskjellige opptak som er satt sammen.

Mye gitarspilling her som sikkert er heftig, men det virker av en eller annen grunn litt "pålimt". Det groover liksom ikke av helheten. Ikke meningen å være negativ, men tror at en del av det kan fikses ved å jobbe litt mer med å sørge for at alle instrumentene får mer plass i lydbildet.

Positivt- dæven, du kan spille fort! Skulle ønske jeg kunne det der.

Edit- sitter her med litt dårlig samvittighet, da et også er hørbart at det er lagt ned en del tid på dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Da har jeg endelig begynt på nytt og kastet det digitale slagverket! Og håper dette blir bedre, men fortsatt ikke heelt der. Har dere noen innspill? har ikke fått nytt vokalspor enda der vokalisten er såå treeiig xD men limte inn det gamle bare får å få en helhet i miksen. hører dere "knitring kommer det fra vokalen. Kom med innspill!


https://soundcloud.com/alexander-fossum/stay-strong-siste-mix-4des

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.