Gå til innhold
askret

Hva slags bass er dette?

Anbefalte innlegg

Fikk en bass i dag, det var meg eller søppeldynga, så jeg sa jatakk....

Noen som vet hva slags bass dette er? Merke? Årsmodell? Verdi? (tipper et par hundrelapper...)

Det står ikke noe særlig på den, helt blank headstock, og kun et symbol preget inn i halsplata..

DSC03996-800.jpg

DSC03995-800.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en Hondo.

For det meste kjipe, koreanske billiginstrumenter men det finnes gull blant merket. tokai var involvert på ett eller annet tidspunkt, jeg hadde

en telecaster (med lik headstock som bassen din) som kom fra Japan. Den husker jeg som meget god, men jeg husker og kjipe, plywood-instrumenter med strat-form som det ble solgt mye av her til lands på tidlig nittitall.

Har ikke mer info om din bass annet en merket, men det skal kanskje være mulig å google seg frem til noe. Ser at det er laminat så ikke forvent gull :)

Litt info om merket her:

http://myrareguitars.com/the-story-of-hondo-guitars

Som en liten kuriositet kan jeg nevne at AdRock fra Beastie Boys sverger til Hondo II Professional og har visstnok en solid samling av denne gitaren :)

Endret av germaniumkid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Hadde ikke forventet noe stort, liker bare å vite hva jeg har!

Fant ut nå at den ble kjøpt brukt i 1996, så den er nok minst 20 år gammel...

Endret av askret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig Askret :) Blir moro og se åssen den låter med oppgraderinger da. Blir det ny stol og eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.... ny stol?? Trenger jeg det da? Jeg spiller ikke bass, ikke mer enn at jeg klimprer litt en gang i mellom....

Det blir nytt plekterbrett og ny pickup, kun fordi det gamle nærmest går i oppløsning og faller fra hverandre!

Også får jeg nok investere i et sett nye strenger, regner med de er 20 år gamle de som stod på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stolen ser hel og fin ut i mine øyne!

DSC03998-800.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en bass i dag, det var meg eller søppeldynga, så jeg sa jatakk....

Noen som vet hva slags bass dette er? Merke? Årsmodell? Verdi? (tipper et par hundrelapper...)

Det står ikke noe særlig på den, helt blank headstock, og kun et symbol preget inn i halsplata..

DSC03995-800.jpg

Som du ser av dette bildet, så er dette også en "plywood" bass (altså kryssfiner, som det heter på norsk).

Altså ikke et av de bedre instrumentene, kanskje, men den kan sikkert låte helt greit om den får litt stell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kryssfiner dette! Har fått ordnet den nå, og det er helt ok lyd i den, og helt grei å spille på!
Har lakkert den, og byttet plekterbrettet og pickupen. Og til og med spandert et sett nye strenger! Forresten de billigste strengene jeg fant, Alfwood fra Gitarhuset! Låter greit nok i mine ører!

Endret av askret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.