Web Analytics
Jump to content

Hva slags bass er dette?

askret
 Share

Recommended Posts

Fikk en bass i dag, det var meg eller søppeldynga, så jeg sa jatakk....

Noen som vet hva slags bass dette er? Merke? Årsmodell? Verdi? (tipper et par hundrelapper...)

Det står ikke noe særlig på den, helt blank headstock, og kun et symbol preget inn i halsplata..

DSC03996-800.jpg

DSC03995-800.jpg

Det er en Hondo.

For det meste kjipe, koreanske billiginstrumenter men det finnes gull blant merket. tokai var involvert på ett eller annet tidspunkt, jeg hadde

en telecaster (med lik headstock som bassen din) som kom fra Japan. Den husker jeg som meget god, men jeg husker og kjipe, plywood-instrumenter med strat-form som det ble solgt mye av her til lands på tidlig nittitall.

Har ikke mer info om din bass annet en merket, men det skal kanskje være mulig å google seg frem til noe. Ser at det er laminat så ikke forvent gull :)

Litt info om merket her:

http://myrareguitars.com/the-story-of-hondo-guitars

Som en liten kuriositet kan jeg nevne at AdRock fra Beastie Boys sverger til Hondo II Professional og har visstnok en solid samling av denne gitaren :)

Edited by germaniumkid

Hmm.... ny stol?? Trenger jeg det da? Jeg spiller ikke bass, ikke mer enn at jeg klimprer litt en gang i mellom....

Det blir nytt plekterbrett og ny pickup, kun fordi det gamle nærmest går i oppløsning og faller fra hverandre!

Også får jeg nok investere i et sett nye strenger, regner med de er 20 år gamle de som stod på.

• 2 weeks later...

Fikk en bass i dag, det var meg eller søppeldynga, så jeg sa jatakk....

Noen som vet hva slags bass dette er? Merke? Årsmodell? Verdi? (tipper et par hundrelapper...)

Det står ikke noe særlig på den, helt blank headstock, og kun et symbol preget inn i halsplata..

DSC03995-800.jpg

Som du ser av dette bildet, så er dette også en "plywood" bass (altså kryssfiner, som det heter på norsk).

Altså ikke et av de bedre instrumentene, kanskje, men den kan sikkert låte helt greit om den får litt stell :)

Ja, kryssfiner dette! Har fått ordnet den nå, og det er helt ok lyd i den, og helt grei å spille på!
Har lakkert den, og byttet plekterbrettet og pickupen. Og til og med spandert et sett nye strenger! Forresten de billigste strengene jeg fant, Alfwood fra Gitarhuset! Låter greit nok i mine ører!

Edited by askret